به گزارش اکوایران شرکت اورگراند به‌عنوان توسعه‌دهنده املاک چین در روز سه‌شنبه اعلام کرد که این شرکت پیشنهاد خود در خصوص تجدید ساختار بدهی این شرکت را تا پایان جولای معرفی اعلام می‌کند؛ پیش از این پایان ماه مارس زمان اعلام این بدهی تجدید ساختار اعلام شده بود اما تاخیر در انتشار نتایج مالی سالانه این شرکت باعث شد تا این زمان به تعویق بیوفتد.

نکول در اورگراند ادامه‌دار می‌شود

سیو شاون، مدیر اجرایی گروه توسعه‌دهنده اورگراند در تماسی به سرمایه گذاران گفت که 22.7 میلیارد دلار از بدهی این شرکت در خارج از کشور نکول شده است. اوگراند این هفته اعلام کرد که هنوز حسابرسی این شرکت برای سال 2021 به اتمام نرسیده و نمی‌تواند طبق وعده داده شده در 31 مارس نتایج مالی خود را اعلام کند.

اورگراند، دومین شرکت توسعه‌دهنده املاک چینی و بدهکارترین توسعه‌دهنده ساخت‌وساز در جهان است. این شرکت در ژانویه 2021 اعلام کرد که یک پیشنهاد اولیه تجدید ساختار را ظرف شش ماه ارائه خواهد داد.

موجی از نکول در بخش املاک چین، سرمایه‌گذاران را به لرزه درآورده است؛ اما مداخله دولت پکن برای جلوگیری از ورشکستگی این شرکت چینی توانسته تا حدی از نگرانی در بازار سرمایه بکاهد. با این وجود هنوز سرمایه‌گذاران نمی‌دانند که پول خود را پس خواهند گرفت یا خیر؟

شرکت اوگراند زمانی زمانی پرفروش‌ترین شرکت توسعه‌دهنده املاک در چین بود، اما در حال حاضر این شرکت بیش از 300 میلیارد دلار بدهی دارد. این شرکت در دسامبر سال گذشته میلادی در بازپرداخت بخشی از سود اوراق قرضه خارجی خود نکول کرد. در عین حال این شرکت بدهی قابل توجهی به شرکت‌های تامین‌کننده مواد مصرفی در ساخت‌وساز دارد و بدهی باعث شده تا توان مالی تکمیل پروژه و تحویل خانه‌های پیش‌فروش شده را نداشته باشد.

این شرکت توسعه‌دهنده املاک چنین در ماه دسامبر کمیته مدیریت ریسک را تشکیل داد که اعضای اصلی این کمیته از اعضای شرکت‌های دولتی تشکیل شده است. چن یونگ، یکی از اعضای این کمیته، به سرمایه‌گذاران گفت: با حمایت و درک گسترده اکثریت طلبکاران... ما تلاش می‌کنیم تا پیشنهاد اولیه تجدید ساختار را تا پایان جولای منتشر کنیم.

فروش دارایی برای بازپرداخت بدهی

لیانگ سنلین، عضو هیئت مدیره اورگراند، گفت که این شرکت برای بازپرداخت بخشی از بدهی خود برنامه فروش دارایی‌هایی از جمله فروش قطعه زمین یوئن لانگ خود در هنگ کنگ و همچنین ساختمان تجاری مرکز اورگراند را در دستور کار دارد.

معاملات سهام اورگراند، واحد خدمات املاک این شرکت و همچنین واحد خودروهای الکتریکی اورگراند از ابتدای هفته جاری به حالت تعلیق درآمده است.

لیانگ سنلین، عضو هیئت مدیره اورگراند اعلام کرد که این شرکت در تلاش است تا سرمایه‌گذاران استراتژیک را در واحدهای خودروهای برقی و خدمات ملکی برای حضور در بازار این شرکت جذب کند. البته این هدفی است که تقریبا ظرف یک سال گذشته از سوی اورگراند دنبال شده و موفقیت چندانی در این زمینه به دست نیاورده است.

سیو شاون، مدیر اجرایی گروه توسعه‌دهنده اورگراند نیز اعلام کرد که بخش خودروهای الکتریکی اورگراند قصد دارد تا تولید انبوه خودروی برقی خود را در ماه ژوئن آغاز کند.  این شرکت هفته گذشته مجوز فروش خودروی اسپرت هنگچی 5 را دریافت کرده است.