به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –چهار‌شنبه 4 اسفند- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 3 هزار و 211 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 284 هزار و 801 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 782 واحد بالا آمد و در رقم 328 هزار و 663 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 15 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 528 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 251 نماد رشد قیمت و 205 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 51 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 41 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌ تاید واتر خاورمیانه (حتاید)، شرکت نوسازی و ساختمان تهران (ثنوسا) و شرکت سیمان تهران (ستران) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ ریل پرداز سیر (حریل)، شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان (سدبیر) و شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای غدشت (شرکت دشت مرغاب)، کطبس (شرکت زغال سنگ نگین طبس) و دامین (شرکت داروسازی امین) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی (غپآذر)، شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا) و شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد (فولای) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی 102 میلیارد تومانی بسته شد.

ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز دوشنبه 40 درصد افزایش یافت و 35 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 55 درصد افت کرد و در رقم 137 میلیارد تومان ایستاد. 

پیش بینی بورس

بیشترین تقاضاها

روز سه‌شنبه نماد غدام (شرکت خوراک دام پارس) با صف‌ خرید 11 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از غدام، نمادهای شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) و حپارسا (شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به نماد غدشت (شرکت دشت مرغاب) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 17 میلیارد تومانی داشت. پس از غدشت، نمادهای حفارس (شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس) و وپست (پست بانک ایران) بیشترین صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که دیروز شاخص‌ها رشد کردند و تعداد نمادهای سبزپوش بیشتر از قرمزها بود. برخلاف روزهای قبل، دیروز نمادهای کامودیتی محور بازار رشد قیمت داشتند و سهم‌های ریالی قرمزپوش شدند. 

با تغییر انتظارات نسبت به مذاکرات وین، صبح دیروز قیمت دلار به کانال 26 هزار تومان صعود کرد و عصر سه‌شنبه در بازار فردایی قیمت دلار تا 26 هزار و 500 تومان نیز رشد کرد. در بازار سهام نیز روند صعودی قیمت سهام گروه‌های ریالی از جمله خودرویی‌ها و بانکی‌ها متوقف شد و اغلب نمادهای این دو گروه قرمزپوش شدند. جم، پارسان، وبملت، وبصادر، تاپیکو، وغدیر، نوری، وپارس، اخابر، ونوین، سپید، وتجارت و وپست بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. در مقابل فارس، شبندر، شپنا، شتران، فملی، حکشتی، فولاد و شبریز بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

همچنین دیروز شاهد خروج نقدینگی حقیقی از بورس بودیم که به رقم 202 میلیارد تومان رسید. در پایان معاملات سه‌شنبه ارزش صف‌های خرید افت 55 درصدی داشت و ارزش صف‌های فروش 40 درصد افزایش پیدا کرد. با این حال معاملات دیروز با مازاد تقاضای 102 میلیارد تومانی بسته شد.

بدین ترتیب این روزها بازار در تعادل نسبی به سر می‌برد و جریان نقدینگی بین گروه‌های کامودیتی محور و ریالی در گردش است. نیمی از بازار رشدی و نیمی از بازار نزولی است. اگر روند صعودی قیمت دلار ادامه یابد و توافق در وین دور از دسترس شود، می‌توانیم در انتظار رشد گروه‌های شیمیایی، پتروشیمی و پالایشی باشیم.

پیش بینی بورس