به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه 18 بهمن- به روند بازار سهام در روز کاری قبل نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه نماگرهای بازار سهام سقوط کردند. شاخص کل کاهش 22 هزار و 447 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن 6 هزار و 210 واحد افت کرد. شاخص کل فرابورس نیز 247 واحد پائین آمد. 

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 54 نماد رشد قیمت و 438 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 13 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 87 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت ایران مرینوس (نمرینو)، شرکت توریستی و رفاهی آبادگران ایران (ثاباد) و شرکت لیزینگ کارآفرین (ولکار) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن)، شرکت کشت و دام قیام اصفهان (زقیام) و تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای کپشیر (شرکت پشم شیشه ایران)، وخارزم (شرکت سرمایه گذاری خوارزمی) و فباهنر (شرکت مس شهید باهنر) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت ریل سیر کوثر (حسیر)، شرکت پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و شرکت کلر پارس (کلر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

معاملات روز یکشنبه بازار با مازاد عرضه‌ی 451 میلیارد تومانی بسته شد. در پایان معاملات یکشنبه 204 نماد صف فروش و 13 نماد صف خرید داشتند. ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز شنبه 466 درصد افزایش یافت و 481 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 57 درصد افت کرد و در رقم 30 میلیارد تومان ایستاد.

پیش بینی بورس

بیشترین تقاضاها

در روز یکشنبه  نماد کطبس (شرکت زغال سنگ نگین طبس)  با صف‌ خرید 13 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از کطبس، نمادهای مفاخر (شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی) و وآذر (شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به خودرو (شرکت ایران خودرو) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 45 میلیارد تومانی داشت. پس از خودرو، نمادهای خساپا (شرکت سایپا) و فباهنر (شرکت مس شهید باهنر) بیشترین صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 

روز یکشنبه شاخص بورس تهران سومین سقوط بزرگ دو هفته اخیر را ثبت کرد. دیروز سمت عرضه‌ی بازار قدرتمند بود و معاملات بازار سهام برای دومین روز متوالی با مازاد عرضه بسته شد. 

اما نیروهای نزولی بورس نسبت به روزهای پیشین قوی‌تر شدند. سرانه فروش هر کد معاملاتی حقیقی 5 میلیارد و 600 میلیون تومان بیشتر از سرانه خرید هر حقیقی بود. در پایان معاملات دیروز 204 سهم صف فروش داشتند و ارزش صف‌های فروش با افزایش 466 درصدی –معادل 5 و نیم برابر- به رقم 481 میلیارد تومان رسید. در مقابل ارزش صف‌های خرید با افت 57 درصدی به رقم 30 میلیارد تومان کاهش یافت.

همچنین برای ششمین روز پیاپی نقدینگی حقیقی از بورس خارج شد و نمادهای پیشران و شاخص‌ساز بازار از جمله فولاد، فملی، شبندر، وبملت، شتران، شپنا، وبصادر، شاراک، فارس و اتکای با خروج پول حقیقی مواجه بودند. 

150

  در 2 هفته اخیر شاخص کل روزهای پر نوسانی را پشت سر گذاشته است. در حالی که هفته گذشته شاخص 5 روز متوالی صعود کرد و به کانال یک میلیون و 300 هزار واحد رسید، دیروز بیش از 22 هزار واحد سقوط کرد و به کانال 1.2 میلیونی بازگشت.

حال شاخص به سطح حمایت در میانه کانال نزولی رسیده است. محدوده یک میلیون و 280 هزار واحد سطح حمایت میانه‌ی کانالی است که از شهریور ماه آغاز شده است. اگر شاخص این سطح حمایت را از دست بدهد در میان مدت از مرز یک میلیون و 200 هزار واحد پائین می‌رود و وارد کانال 1.1 میلیونی می‌شود.

برخی از تحلیل‌گران تکنیکی سطح حمایت یک میلیون و 280 هزار واحد را سطح حمایت داینامیک می‌دانند و معتقدند شاخص ممکن است که در این سطح پولبک کند و به سمت بالا برگردد. اما برخی نیز سناریو دوم را محتمل‌تر می‌دانند، در این سناریو روند نزلی شاخص طی روزهای پیش رو ادامه خواهد داشت. به نظر می‌رسد به علت افت قیمت دلار تمایل به نزول در بازار از قدرت بیشتری برخوردار باشد. 

پیش بینی بورس