به گزارش اکوایران انتشار درآمد شرکت فناوری آلفابت (شرکت مادر گوگل) توانست به صعود شاخص بازارهای سهام در ایالات متحده آمریکا در روز چهارشنبه دوم فوریه منجر شود. در این میان بهبود درآمدی شرکت تراشه‌ساز Advanced Micro Devices نیز ار رشد سهام وال‌استریت در این روز حمایت کرد.

صعود 7.5 درصدی فروش شرکت فناوری گوگل

در روز سه‌شنبه اول فوریه آلفابت (GOOGL.O) گزارش رکورد فروش سه ماهه پایانی سال 2021 خود را منتشر کرد که نشان از رشد 7.5 درصدی داشت؛ در عین حال این شرکت اعلام کرد که قصد دارد تا سهام خود را تا 20 قسمت تقسیم کند. این تصمیم از این جهت گرفته شده که سهام این شرکت فناوری برای سرمایه‌گذاران خرد جذاب‌تر شود.

حمایت نیمه‌هادی‌ها از بازار سهام

شرکت تراشه‌ساز Advanced Micro Devices Inc (AMD.O) نیز گزارش درآمدی خود را در روز سه‌شنبه اعلام کرد؛ درآمدهای این شرکت در سه ماهه پایانی سال 2021 بالاتر از انتظارات بود. رشد تقاضا برای نیمه‌هادی‌ها در عین حال که مشکلات عرضه جهانی در بازارها وجود دارد به افزایش 5.1 درصدی درآمد این شرکت منجر شد. انتشار این داده مثبت سیگنالی مثبت برای بازارهای سهام ایالات متحده آمریکا بود.

سقوط ارزش فیسبوک با عملکرد منفی

شرکت متاپلتفرمز (فیسبوک سابق) نیز گزارش درآمد خود را منتشر کرد؛ برخلاف گوگل، این غول فناوری آمریکایی نتوانسته به نتیجه مناسبی دست پیدا کند و درآمدهای شرکت حتی ضعیف‌تر از حد انتظار بود. انتشار خبر وضعیت غیرمطلوب متا پلتفرمز برای ساعت‌ها در رسانه‌های آمریکایی سرو صدا کرد و انتظار می‌رود که این خبر به سقوط وال‌استریت منجر شود.