به گزارش اکوایران، نرخ مس در بازارهای جهانی در روز سه‌شنبه و چهار‌شنبه اول و دوم فوریه افزایشی شد. این رشد نرخ در حالی در این بازار رقم خورد که تعطیلات سال نوی چینی آغاز شده و این موضوع تضعیف تقاضا در بازارها را در پی داشته است؛ با این وجود تضعیف شاخص دلار آمریکا با عدم افزایش نرخ بهره در ایالات متحده آمریکا به رشد قیمتی فلزات پایه از جمله مس منجر شد.

تضعیف دلار آمریکا ظرف روزهای اخیر، تقویت بازارهای مالی و کالایی دنیا را درپی داشته است، با این وجود ریسک بیشتر در بخش سهام باعث می‌شود تا تمایل سرمایه‌گذاران برای حضور در بازارهای کالایی بالاتر از بازارهای سهام باشد.

نوسان تقاضای فلز سرخ

میزان تقاضا برای فلز مس از سوی کارخانه‌های چینی در ژانویه 2022 کاهش یافت. افزایش مبتلایان به کویید-19 در این کشور و قرنطینه‌های سختگیرانه به تولید و تقاضا در این بخش آسیب زد.

با این وجود بروز تنش میان روسیه و اوکراین با ایجاد احتمال اختلال در بخش عرضه توانست به شکل مطلوبی از رشد قیمتی در این بخش حمایت کند.

پایان خوش‌بینی

کپیتال اکونومیکس در یادداشتی اعلام کرد: با توجه به اینکه تقاضای چین برای فلزات در سال جاری به طور معنی‌داری افزایش نخواهد یافت، همچنان انتظار کاهش شدید قیمت در این بخش تا پایان سال جاری میلادی وجود دارد.

در عین حال نظرسنجی رویترز از تحلیلگران نشان داد که قیمت مس در سال جاری کاهش خواهد یافت، زیرا تقاضای ضعیف‌تر آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد زیرا افزایش نرخ‌های بهره رشد اقتصادی را محدود می‌کند، در حالی که معادن عرضه بیشتری را کاهش می‌دهند.

SDTQADDB4VKONJXS6USUXD7QCE