به گزارش اکوایران، بهای مس در بازارهای جهانی در انتظار برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو که امروز بیست‌وچهارم ژانویه آغاز می‌شود کاهش یافت. این کاهش نرخ در معاملات اصلی بورس فلزات لندن، بورس آتی شانگهای و معاملات آتی بورس کامکس ایالات متحده آمریکا به چشم می‌خورد.  

مس رکورد جدید تاریخی را در 2022 ثبت می‌کند؟

گلدمن ساکس همچنان خوش‌بینی خود به فلز سرخ را حفظ کرده و انتظار دارد که مس ظرف سال جاری میلادی به رکورد تاریخی 12 هزار دلار به ازای هر تن برسد. این بانک برآورد می‌کند که مس در سال جاری با کسری عرضه 197 هزار تنی روبرو شود و این موضوع از رشد قیمتی آن حمایت کند.

تعدیل 8 درصدی با عرضه مس روسیه در انتظار بازارهاست؟

سیتی بانک از جمله موسساتی است که دیدگاه خوش‌بینانه‌ای نسبت به فلز سرخ ندارد و معتقد است که اصلاح نرخی 8 درصدی برای فلز سرخ ظرف 2 ماه پیش‌رو رخ می‌دهد. تحلیلگران سیتی بانک برآورد می‌کنند که با اتمام زمان وضع عوارض 10 درصدی بر روی صادرات مس روسیه، صادرات این محصول از سوی روس‌ها سرعت‌ بیشتری به خود بگیرد و این موضوع از رشد قیمتی در این بخش حمایت کند.

سیتی‌بانک برآورد می‌کند که روسیه با وضع عوارض صادراتی توانسته باشد 150 هزار تن مس تصفیه شده ذخیره کرده باشد. این محصول باید در 3 ماهه ابتدایی سال جاری وارد بازار شود. وارد شدن این محموله‌های مس می‌تواند بر ذخایر قابل تحویل مس در بورس فلزات لندن بیفزاید و زمینه رشد قیمتی این فلز را به وجود آورد.