به گزارش اکوایران شاخص معاملات آتی نزدک در ساعات ابتدایی روز جمعه بیست و یکم ژانویه با انتشار گزارش ناامیدکننده سه ماهه پایانی سال 2021 از درآمد نتفیلکس کاهشی یک درصدی داشت. این افت درآمد شکستی دیگر برای این شرکت فناوری بود و به افت 19 درصدی سهام آن منجر شد. این شرکت در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی بیشترین کاهش رشد مشترکین را داشت. در عین حال در روز جمعه سهام رقبای نتفلیکس نیز کاهش داشت به نحوی که ارزش داو دیزنی 3.5 درصد عقب‌نشینی داشت.

نتفلیکس اولید شرکت بزرگ فعال در بخش فناوری در ایالات متحده آمریکاست که درآمد خود برای سه ماهه چهارم سال 2021 را اعلام کرد؛ اپل و تسلا نیز قصد دارند تا گزارش درآمد خود برای این بازه زمانی را در هفته آینده منتشر کنند.

نوسان بازارهای مالی به پایان نرسیده است

سایر بازارهای سهام ایالات متحده نیز در روز پایانی هفته وضعیت مطلوبی نداشتند؛ شاخص میانگین صنعتی داوجونز 100 واحد یا 0.3 درصد کاهش یافت؛ همچنین در این روز شاخص S&P 500  برابر 0.42 درصد از ارزش خود را از دست داد.

در این شرایط توجه سرمایه‌گذاران به نتیجه جلسه دو روزه فدرال رزرو است که در هفته پیش رو برگزار می‌شود.

اسکات رن Scott Wren ، کارشناس ارشد موسسه سرمایه گذاری ولز فارگو گفت: بعید به نظر می‌رسد که اولین افزایش نرخ بهره به تضعیف رشد اقتصادی ایالات متحده آمریکا منجر شود اما افزایش نرخ‌ها به نوسان در بازار منجر می‌شود.