در این جلسه از آشفتگی بازار پول سخن می گوید و به نقش مخرب موسسات غیر مجاز مالی اشاره می کند.برداشت سیف از این جلسه این است که رئیس جمهور منتخب به درکی از واقعیت بازار پول پی برده است. خروجی این نشست این می شود که ولی الله سیف دو سه هفته بعد به عنوان رگولاتور بازار پول به ساختمان میرداماد برود.

یکی دو ماه بعد از حضور در پست ریاست کل بانک مرکزی از سوی دفتر رهبری برای ملاقات با ایشان دعوت می شود.سیف با احتمال اینکه قرار است محور ملاقات با رهبری اولویت های کاری بحث شود سرفصل هایی را یادداشت می کند و به جلسه با مقام رهبری می برد.

در ملاقات با رهبری متوجه می شود که موضوع گزارش دهی مطرح نیست و مقام رهبری توصیه هایی را مطرح می کنند.

سیف این جلسه را این گونه روایت می کند«... اولین نکته ای که ایشان تاکید کردند وضعیت نابسامان بازار پول و فعالیت موسسات غیر مجاز بود.ایشان فرمودند که اقتصاد کشور نمی تواند به سمت درستی حرکت کند تا این فعالیت های مخرب در بازار وجود دارد.»

سیف که تا پیش از این باور داشت، فعالیت این موسسات همچون بهمن موجب تخریب گسترده خواهد شد پس از این جلسه احساس قوت قلب کرده و اولویت اصلی خود را ساماندهی این موسسات تعریف می کند.

ولی الله سیف در طول دوره مدیریت پنج ساله خود تلاش می کند که با این بهمن مقابله کند اما به نظر می رسد بهمن های دیگری در انتظار سیف و اقتصاد ایران بوده است.

اکو ایران در گفت وگو با رئیس کل سابق بانک مرکزی به مرور فعالیت وی پرداخته است.در بخش اول گفت وگو سرفصل های زیر قابل مشاهده است:

پرونده های قضایی سیف پیش از ورود به بانک مرکزی ۲:۳۸

هدف سیف از به کار بردن عبارت «تقریبا هیچ» ۱۱:۰۸

ماجرای ورود ماهانه ۷۰۰ میلیون دلار                 ۱۶:۳۰

نحوه ورود دانش جعفری به پرونده بانک مرکزی ۲۰:۰۵

دیدار اول سیف با حسن روحانی     ۲۲:۴۰

روایت دیدار اول با مقام رهبری        ۲۶:۴۳

پرداخت سود ۸۵ درصد در یکی از موسسات غیر مجاز ۳۵:۳۰

داستان ورود مدیر موسسه مالی با کلت به بانک مرکزی  ۴۴:۴۶

انتقاد روحانی از سیف                        ۴۸:۲۰

روایت درباره حساسیت مقام رهبری درباره نرخ ارز ۵۳:۲۰