به گزارش اکوایران، عبدالناصر همتی، رئیس کل پیشین بانک مرکزی، معتقد است قانون اصلاح نظام بانکی کشور به اصلاحات نیاز دارد. 

همتی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «قانون بانک مرکزی قطعاً نیاز به اصلاحات واقع بینانه‌ای دارد که موجب: استقلال عملیاتی، همراه با اقتدار و ضمانت اجرا در نظارت شود. در کنار هدف اصلی کنترل تورم، مانع بی ثباتی و رکود شود. بسته شدن راه هرگونه فشار دولت و مجلس بر آن شود. حضور مشورتی شورای فقهی باشد،نه به عنوان رکن.»

بدین ترتیب همتی به جمع رؤسای ادوار بانک مرکزی پیوست که مخالف طرح مجلس هستند. پیش از این مدیران ادوار مختلف بانک مرکزی در نامه‌ای خواستار توقف این طرح شده بودند. محمود بهمنی، ولی الله سیف، سید محمد حسین عادلی، اکبر کمیجانی و طهماسب مظاهری از امضا کنندگان این نامه بودند.

در این نامه پیشنهاد شده بود که لایحه پیشنهادی از سوی دولت با محوریت کامل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با تکیه بر بررسی‌های دقیق کارشناسی، مقایسه‌ای و علمی و تلاش در ایجاد اجماع بین مراکز تخصصی و گروه‌های حرفه‌ای و خبره در امور اقتصادی و بانکی، حقوقی و قانون نویسی صورت گیرد و در خصوص بانکداری اسلامی با ملاحظه نظرات و مشارکت کامل مراکز تخصصی حوزوی و بانکی اقدام به این کار شود.