به گزارش اکوایران؛‌ براساس این گزارش تخم مرغ فله‌ای ۳۰ عددی با وزن هر شانه ۱۸۰۰ گرم در روزهای آینده در میادین میوه و تره بار با قیمت ۸۴ هزار تا ۸۵ هزار تومان به مردم عرضه خواهد شد.

پیش از این تخم مرغ 30 عددی با قیمت شانه 90 تا 94 هزار تومان عرضه شده می شد که با توجه به خبر اعلام شده از سوی وزارت جهادکشاورزی در از این پس تخم مرغ با قیمت جدید و 6 تا 9 هزار تومان کمتر از گذشته در بازار عرضه خواهد شد.

پیش از این فرزاد طلاکش در گفتگو با «اکوایران» گفته بود، نه تنها در دی ماه بلکه تا پایان سال برنامه رشدی برای قیمت مرغ و تخم مرغ نخواهیم داشت. البته اگر صادرات مرغ و تخم مرغ دچار وقفه شود و یا به هر دلیلی متوقف شود ما شاهد کاهش قیمت در بازار مصرف داخلی خواهیم بود. درغیر این صورت قیمت تخم مرغ همان 3هزار و 500 و مرغ برمبنای قیمت مصوب همان 63 هزار تومان در بازارها عرضه خواهد  شد.  

به گفته فعالان این بازار در حال حاضر باید قیمت تخم مرغ درب مرغداری 3 هزار تومان به فروش برسد، این در حالی که درخوشبینانه‌ترین حالت تخم مرغ درب مرغداری‌ها 2 هزار و 600 تومان به فروش می‌رود. این رقم ضرر تولیدکنندگان خواهد بو وکه تولیدکنندگان برای هر کیلو مرغ 10 هزار تومان ضرر می‌کنند. فعالان این بخش معتقدتد قیمت مرغ درب مرغداری باید 46 هزار تومان به فروش برسد، اما در حال حاضر و در بهتر حالت 35 هزار تا 36 هزار تومان بفروش می‌رسد.