به گزارش اکوایران؛ در این نشست غلامحسین شافعی رییس اتاق ایران از پیشنهاد کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر تعویق انتخابات تا زمان نهایی شدن قانون جدید اتاق خبر داد و اعلام کرد اتاق ایران با این پیشنهاد مخالفت کرده است؛ دو خبری که از برداشتن گام های نخستین کارزار انتخابات اتاق بازرگانی با اما و اگر حکایت دارد. در پیش‌نویس اصلاح قانون اتاق ایران تغییراتی در ترکیب هیات نمایندگان دیده شده که این تغییرات مورد قبول فعالان بخش خصوصی نیست، به همین دلیل اتاق بازارگانی به برگزاری انتخابات در موعد مقرر تاکید دارد. 

تشکیل انجمن نظارت بر انتخابات اتاق

در این نشست همچنین بر این نکته تاکید شد که طبق قانون و زمان‌بندی مشخص‌شده 4 نفر (آقایان میرمحمدصادقی، مرعشی، غلامحسین جمیلی و سنجابی) از 5 نفر عضو این انجمن که از سوی رئیس اتاق انتخاب می‌شوند، معرفی شده‌اند و در مورد نفر پنجم در انتظار معرفی وزارت صمت هستیم. این انجمن روز شنبه اولین جلسه خود را برگزار کرد. اتاق‌های استانی نیز باید به زودی نمایندگان خود را در هیات های نظارت استان‌ها معرفی کنند تا این هیات ها نیز کار خود را آغاز کنند.

شافعی در ادامه با تأکید بر اینکه انتخابات این دوره با دوره‌های گذشته تفاوت‌های زیادی دارد ادامه داد: در اداره این دوره انتخابات باید به ظرافت‌های اجرایی و قانونی توجه زیادی شود.

او افزود: انجمن‌های نظارتی که تشکیل می‌دهید در این دوره اهمیت زیادی دارند. به این فکر نکنیم که چه کسی به ما نزدیک‌تر است تا او را وارد انجمن کنیم؛ بلکه به دنبال افرادی باشیم که بزرگ‌تر و قاطع‌تر بوده و بیشتر بتوانند از منافع بخش خصوصی دفاع کنند. در شهرستان‌ها به این موضوع دقت کنید که فردی وارد انجمن نظارت شود که وجهه عمومی و اعتبار بیشتری دارد.

مسعود خوانساری دیگر عضو هیات رئیسه اتاق ایران پیشنهاد کرد: همه ما (هم دست‌اندرکاران اتاق ایران و هم روسای اتاق‌ها) باید در نشست‌ها و جلسات با مسئولین دولتی، وضعیت اسف‌بار اقتصادی را به مقامات کشور و استان‌ها منعکس کنیم. غالب تصمیمات از موضع سیاسی است؛ اما اگر بتوانیم با ارائه دیتاهای اقتصادی تبیین کنیم که این روند فعلی قابل ادامه دادن نیست و بر این تصمیم‌گیری‌ها از موضع اقتصادی اثر بگذاریم شاید گشایشی ایجاد شود.