به گزارش اکوایران ؛ نرخ دلار در تهران بیش از 10  روز است که در حال درجا زدن است و افت و خیز خاصی را ثبت نکرده است. با این حال نرخ برابری درهم به دلار  وارد کانال جدید شده  که می تواند سیگنال صعود به تهران باشد اما معامله گران همچنان از عرضه ارز توسط بازار ساز هراس دارند. 

به نظر می رسد سیاست های جدید بانک مرکزی در کوتاه مدت به ثمر نشسته است اما با این حال عده ای از تحلیلگران فنی معتقدند که در بلند مدت احتمال پریدن فنر دلار وجود دارد. 

به باور این دسته از بازیگران ارزی دولت سیزدهم همچنان برنامه ای برای کاهش انتظارات تورمی انجام نداده است. سید احسان خاندوزی ؛ وزیر اقتصاد امروز گفت: با توجه به اقدامات دولت منشأ سوم تورم به شکل مدیریت شده در تیر و مرداد ماه نسبت به خرداد ماه کاهش پیدا می‌کند بنابراین چشم‌انداز تورمی به طور قطع در ماه‌های آینده به سمت کنترل و مهار تورم است.

 هوای گرگ و میش مذاکرات برجام  در شرایط فعلی مانند آتش زیر خاکستری است که می تواند هر لحظه شعله ور شود و نرخ دلار تهران را صعودی کند. 

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید  هم در آخرین اظهار نظر خود درباره برجام گفته  ایران باید بین بازگشت به پایبندی به توافق هسته‌ای یا مواجهه با فشار فزاینده آمریکا و انزوای بین‌المللی، یکی را انتخاب کند. 

پیش از این، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار یک یادداشت در «واشنگتن پست» مدعی شد تا زمانی که ایران به توافق هسته‌ای برنگردد، فشار اقتصادی و دیپلماتیک واشنگتن ادامه می‌یابد. 

در بازار هرات و سلیمانیه هم نرخ دلار در حال استراحت است. قیمت جدید اسکناس آمریکایی در بازارهای یاد شده به واسطه تعطیلات عید قربان اعلام نشد . 

دلار در بازار رسمی هم شاهد استُپ قیمتی بود. نرخ دلار صرافی ملی امروز از صبح تا ظهر سه بار اعلام شد  که هر سه بار یکسان بود. اسکناس آمریکایی در صرافی ملی امروز 10 تومان از دیروز بالا تر بود و به قیمت 27 هزار و 919 تومان معامله شد. 

در بازار متشکل ارزی هم نرخ دلار سرنوشتی مشابه دلار صرافی ملی را تجربه کرد. نرخ دلار در بازار یاد شده بیش از 10 بار با یک قیمت یکسان اعلام شد. نرخ دلار متشکل امروز 27 هزار و 781 تومان بود که در مقایسه با دیروز 10 تومان نوسان صعودی را نشان می دهد . 

افت قیمت طلا /حباب سکه خیال ترکیدن ندارد

قیمت اونس طلا امروز تا 1730 دلار کاهش پیدا کرد اما در نیمه روز بر روی 1735 دلار قرار گرفت که نسبت به عصر دیروز اندکی پایین تر بود. 

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار در زمان نوشتن این گزارش 10 هزار و 900 تومان از دیروز ارزان تر معامله شد . این فلز گران بهای داخلی امروز 1 میلیون و 384 هزار تومان به فروش رسید. 

قیمت سکه هم امروز در محدوده 15 میلیون و 100 هزار تومان معامله شد. با قیمت یاد شده حباب سکه  همچنان در محدوده 18 درصد است.  به نظر می رسد به نظر حباب سکه خیال ترکیدن ندارد. فاصله ارزش ذاتی و بازاری سکه هم  به بیش از 2 میلیون و 300 هزار تومان رسیده است. 

بسیاری از معامله‌گران از سختگیری‌هایی حرف می‌زنند که متوجه بازار دلار شده است. به عقیده آن‌ها مبادله دلار سخت شده است و به همین دلیل خیلی از افرادی که سعی در محافظت از دارایی خودشان داشتند، ترجیح می‌دهند که این محافظت را با سکه انجام بدهند.