اسکناس آمریکایی در انتهای هفته با هجوم بازیگران کاهشی مواجه شد. این هجوم به اندازه ای شدید بود که دلار در مقطع کوتاهی در معاملات پشت خطی وارد کانال ۲۵ هزار تومانی شد و در محدوده ۲۵ هزار و ۹۸۰ تومان مورد معامله قرار گرفت. 

شواهد نشان می دهد که خبر رویترز مبنی بر رسیدن به یک پیش نویس برای احیای توافق هسته ای موجب شد که از غروب پنج شنبه فروش های ارزی بسیار زیاد شود و در روز جمعه در بازار پشت خطی ادامه پیدا کند. در شرایطی که بازار هیجانی شده است،‌ احتمال می رود که حداقل در ابتدای روز جاری نیز افت قیمت ادامه پیدا کند. با این حال، احتمال دارد بازار تا زمانی که از شرایط احیای برجام به طور کامل مطلع نشود،‌ تن به از دست دادن کانال ۲۵ هزار تومانی ندهد. 

photo_۲۰۲۲-۰۲-۱۹_۰۹-۲۳-۵۲

در شرایط فعلی به نظر می رسد که دارندگان اسکناس آمریکایی تلاش دارند که ارز خود را در بالاترین قیمت ممکن به فروش برسانند و آماده خرید در قیمت های پایین تر شوند. در این میان آنچه انتظارات کاهشی را بیشتر تقویت کرده است، سفر وزیر امور خارجه ایران به مونیخ آلمان است. برخی از معامله گران ارزی عنوان می کنند که ممکن است امیرعبداللهیان پس از مونیخ رهسپار وین شود و توافق جدید هسته ای را امضا کند. 

اگر در روز جاری دلار بتواند خود را بالای محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان حفظ کند، احتمال نزول بیشتر این ارز محدود خواهد شد. شکست محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی،‌ فروشندگان بیشتری را وارد بازار ارز خواهد کرد.