دلار در ابتدای روز شنبه توانست بالای خط ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومانی معامله شود. معامله گران انتظار داشتند، در صورتی که اسکناس آمریکایی دو ساعت در مسیر نزولی قرار نگیرد، با ورود خریداران بیشتری مواجه شود. با این حال، از همان شروع معاملات، فروشندگان زیادی در بازار حضور ‍پیدا کردند و به صورت گام به گام، قیمت اسکناس آمریکایی را عقب بردند.

به گفته فعالان، عامل اصلی نزول قیمت دلار اخبار مثبتی بود که به بازار مخابره می شد. از یک سو برخی خبرگزاری ها عنوان می کردند که مذاکرات هسته ای به مرحله نهایی خود رسیده است و از سوی دیگر، گروهی از رسانه ها گزارش می کردند که امکان آزادسازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی و عراق در حال فراهم شدن است. حتی برخی از بازیگران کاهشی سعی می کردند که تبریک رابرت مالی در مورد صعود تیم ملی ایران به جام جهانی را به عنوان سیگنال مثبتی از پیشرفت در مذاکرات هسته ای برجسته کنند.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۳۰_۰۹-۱۰-۲۰ (2)

با این که فشار خبری کاهشی زیادی در بازار روز شنبه وجود داشت، اسکناس آمریکایی توانست که خط ۲۸ هزار تومانی را حفظ کند. این موضوع موجب می شود که برخی از معامله گران انتظار در رفتن فنر دلار را داشته باشند. این گروه باور دارند اگر بازار چندین روز پیا‍پی نتواند به زیر خط ۲۸ هزار تومانی برگردد، با یک خبر منفی با هجوم خریداران مواجه شود.

به نظر می رسد در صورت ادامه فشار کاهشی ها، اسکناس آمریکایی به سوی حمایت ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی حرکت کند. اگر دلار بالای خط۲۸ هزار تومان باقی بماند، به سوی بالای خط مقاومت ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد رفت.