این شرکت معدنی در سال ۱۳۹۹ موفق شده که رشد قابل توجهی در زمینه تولید را برای خویش به ثبت برساند.

شرکت ماهان سیرجان سال گذشته، ۳۸ میلیون تن عملیات معدنکاری انجام داده که همراه با رشد ۶۰ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۸ بوده است. این افزایش معدنکاری سبب استخراج  ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن سنگ آهن شده که با رشد۲۰ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۸ همراه بوده است. همچنین در زمینه فروش نزدیک به ۲۵۰ درصد رشد به همراه داشته است. به لحاظ ایمنی تولید نیز شرکت ماهان سیرجان موفق به کسب رتبه چهارم ممیزی ایمنی در ۴۴ شرکت تابعه سازمان ایمیدرو شده‌ که در این زمینه با جهشی ۱۱۵ درصدی همراه بوده است.  

شرکت توسعه و فرآوری صنایع و معادن ماهان سیرجان تقریبا ۶۰ درصد نیاز فولاد بافت را تامین کرده و فولاد بافت نیز ۶۰ درصد خوراک مورد فولاد بناب را تامین کرده است. 

طرح‌های توسعه‌ای هلدینگ ماهان، بیشتر بر فولاد بافت و فولاد بناب متمرکز شده که وظیفه ماهان سیرجان در این میان، تامین خوراک برای این زنجیره فولاد است. البته این شرکت، طرح توسعه‌ای کنسانتره‌سازی را نیز در دست اقدام دارد که این طرح گرفتار مسائل و پیچ و خم مسائل بروکراسی شده است. البته مشکلات ماهان سیرجان، بیشتر ناشی از ایجاد موانع داخلی است که نیازمند تغییر نگاه و حمایت دولتمردان در این زمینه است. 

اکومعدن در گفت‌وگو با مهدی بهرامی مدیر عامل شرکت توسعه فرآوری صنایع و معادن ماهان سیرجان به عملکرد دقیق این شرکت در سال گذشته و همچنین موانع و مشکلات موجود این شرکت پرداخته است.