تحلیلگران از یک سو به تاثیر تغییرات سیاسی در آمریکا بر بازارهای فلزی و معدنی به ویژه بعد از انتخاب وزیر جدید خزانه داری این کشور که در دوران اوباما، رئیس فدرال رزرو بود، نگاه می کنند و سیاست هایی که سبب تغییراتی در وضعیت ارز این کشور و تاثیر آن بر بازارهای معدنی خواهد شد. 

از سوی دیگر، وضعیت امسال جهان از لحاظ پاندمی کرونا با سال گذشته متفاوت است و بسیاری از پروژه های توسعه ای در نقاط مختلف جهان با شدت و جدیت بیشتری نسبت به پارسال دنبال خواهد شد. چین به عنوان بزرگ ترین مصرف کننده فلزات، برنامه های گسترده ای در زمینه تولید و مصرف فولاد دارد و دیگر اقتصادهای بزرگ آسیایی نیز رویکردهای توسعه ای و مهمی را در زمینه توسعه پروژه ها و رشد مصرف فولاد دنبال می کنند.

هم اکنون پرسش های زیادی در ذهن فعالان معدنی وجود دارد. اینکه رویکرد چین به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده و مصرف کننده فلزات در این بخش ها و در عین حال اهداف تولید فولاد و واردات سنگ آهن آن در سال ۲۰۲۱ چیست؟ وضعیت بقیه کشورها(به استثنای چین) در سال ۲۰۲۱ از نظر تولید و  مصرف محصولات معدنی چگونه خواهد بود؟

اکومعدن در این برنامه در گفت و گو با  کیوان جعفری طهرانی، تحلیلگر ارشد بازارهای سنگ آهن و فولاد به بررسی تحولات مربوط به مواد معدنی و کامودیتی ها در سال ۲۰۲۱ پرداخته است.