معاون فناوری های نوین بانک مرکزی از اجرایی شدن ماده ۱۱ قانون پایانه های فروشگاهی پس از ماه ها برنامه ریزی با سازمان امورمالیاتی سخن گفت و اعلام کرد بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی هماهنگی کاملی برای جلوگیری از فرار مالیاتی خواهند داشت.

تشکیل پرونده مالیاتی برای کلیه صاحبان کارتخوان

مدتیست که بحث ساماندهی کارتخوان ها داغ شده و هرروز آمارهایی در مورد تعداد کارتخوان های بی هویت منتشر میشود تا اینکه امروز معاون فناوری های نوین بانک مرکزی اعلام کرد که ثبت اطلاعات هویتی صاحبان کارتخوان ها و تشکیل پرونده مالیاتی برای آنها وارد فاز اجرایی شده و بانک مرکزی با جدیت در این زمینه ورود کرده.پیش از این  از پایان مهلت بانک مرکزی برای ساماندهی دستگاه های کارتخوان و درگاه های پرداختی که فاقد اطلاعات هویتی و پرونده مالیاتی هستند صحبت  بود و اینطور گفته می شد که حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار کارتخوان همچنان بی هویت هستند. 

قانون مالیات بر ارزش افزوده حذف نمی شود

در حالی که اخیرا صحبت هایی درباره حذف قانون مالیات بر ارزش افزوده شنیده می شد معاون سازمان امور مالیاتی  اعلام کرده که این قانون متوقف نشده و تا زمان تصویب و لازم الاجرا شدن اصلاحات این قانون، اجرای آن ادامه دارد نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که سال ۱۳۸۷ این قانون به صورت آزمایشی تصویب شده بود و هرساله در بودجه تمدید می شد. امسال هم تا مهر اعتبار داشت و از آنجایی که قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده در مجلسبه شورای نگهبان رفته عده ای فکر کرده بودند که تا زمان رفع ایرادات شورای نگهبان اجرا نمیشود اما گویا اجرای قانون به شکل قدیمی ادامه داره.

تاثیر قیمت های جهانی بر قیمت روغن

پس  از حرف و حدیث ها پیرامون افزایش قیمت روغن، معاون  نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه های توزیع و اقتصادی سازمان حمایت گفت افزایش قیمت روغن متاثر از افزایش قیمت جهانی انواع روغن بوده.  سید داوود موسوی همچنین گفته تصویب حداکثر افزایش قیمت مصرف کننده انواع روغن در بسته بندی های مختلف در ستاد تنظیم بازار، باتوجه به افزایش قیمت روغن خام و سایز هزینه ها مثل ملزومات بسته بندی  مورد تایید کمیته ارزی بوده. 

مسافران هوایی چطور رصد می شوند؟

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت از چند وقت پیش و طبق مصوبه ابلاغی وزارت بهداشت سامانه فروش بلیت هواپیما به سامانه استعلام وزارت بهداشت متصل شده ، اگر مسافرانی بخواهند از طریق آژانس‌ها، شرکت‌های هواپیمایی و سایت‌های فروش بلیت هواپیما، اقدام به تهیه بلیت کنند، قبل از صدور بلیت، کد ملی اونها  در سامانه‌ای که متصل به سامانه بانک اطلاعات کرونا متعلق به وزارت بهداشت است، استعلام میشود. ابوالقاسم جلالی همچنین در مورد افرادی که مبتلا به کرونا بودند و مدت زمان ۱۴ روزه از زمان تست کرونا رو نگذرانده باشند گفته کد انها قرمز میشود و امکان صدور بلیت برای این مسافر وجود ندارد اما اگر فردی مبتلا نباشد کد آن فرد سبز میشود و مجاز به خرید بلیت میباشد.