قیمت نفت در این هفته با نوسان مثبت 6 درصدی همراه شد و با خبر کاهش ذخایر انرژی در امریکا افزایش یافت. البته بازارهای جهانی کمی از احتمال توافق ایران و غرب فاصله گرفتند و غرب توپ را در زمین ایران انداخت و حالا همه منتظر پاسخ ایران هستند و این بازی پینگ پونگی همچنان ادامه‌دار خواهد بود.

نفت با وجود رشدی که در هفته جاری داشت باز هم نتوانست به بالای 95 دلار برود و با مقاومت فروشنده‌ها همراه شد و قدرت عرضه‌کنندگان از فروشندگان پیشی گرفت. قمیت 95 دلاری برای نفت خام سبک چند مدتی است که به محدوده مهمی تبدیل شده و هر گونه واکنش به این محدوده برای فعالان این صنعت مهم است.

نفت خام در هفته جاری با افت همراه شد، چرا که  نگرانی‌ها از رکود دوباره بر تجارت به دلیل انتظارات نرخ‌های بهره بالاتر بر بازارها مسلط شده است و همچنین این بار شاهد گزارش اوپک بودیم که نشان می‌داد ذخایر جهانی افزایش یافته و داده‌های ضعیف اقتصادی چین بر این کاهش قیمتی افزوده است.

این کاهش به دلیل افزایش نگرانی‌ها درباره رکود اقتصادی پس از سخنرانی هفته گذشته جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اتفاق افتاد که گفت بانک مرکزی تا زمانی که تورم به سطوح پایین بازگردد، به افزایش نرخ‌ها ادامه خواهد داد، حتی به قیمت رشد اقتصادی و از دست دادن مشاغل.

حالا باید دید نفت آخرین روز کاری خود را چگونه می‌گذراند و همه نگاه‌ها به هفته آینده است تا اخبار و حوادث چه قیمتی را برای این طلای سیاه رقم می‌زنند.


همچنین بخوانید؛

چشم نفت به ذخایر فراساحلی ایران 

کاهش ۷ دلاری نفت با برگشت آرامش به عراق


نفت