مقامات فدرال رزرو  هفته گذشته  تفسیر رکود از نتایج اقدامات فدرال رزرو را اشتباه دانستند.

در این هفته نیز چهار نفر از مقامات بانک مرکزی آمریکا در اظهاراتی اعلام کردند هنوز هیچ نشانه‌ای از کاهش تورم دیده نشده است و اعضای فدرال رزرو در رسیدن به تورم هدف دو درصدی مصمم و متحد هستند.

اظهارات دالی، لورتا مستر از کلیولند و چارلز ایوانز از شیکاگو  ماشه افزایش بازدهی اوراق خزانه در روز سه شنبه را کشید. زیرا معامله گران در انتظارات خود از مقدار افزایش  بهره تجدید نظر کردند و نسبت به توانایی فدرال رزرو در توقف افزایش نرخ بهره در اوایل سال ۲۰۲۳ تردید کردند.

 بازدهی اوراق قرضه بعد از سخنرانی جروم پاول رییس فدرال رزرو در ۲۷ جولای کاهشی شد  زیرا او از احتمال کاهش سرعت افزایش نرخ بهره صحبت کرده بود و رکود اقتصادی آمریکا را به خاطر آمار اشتغال بالاتر از انتظار رد کرد.

مستر در یک ارتباط زنده تصویری با واشنگتن پست درباره احتمال کاهش سرعت انقباض فدرال رزرو گفت که در ابتدا باید دید که آیا رشد  قیمت‌ها در آمریکا  تعدیل شده است؟  پس از آن میتوان در مورد چرخه انقباضی فدرال رزرو در دستیابی به اهدافش  برای  کنترل تورم نظر داد.

‌ایوانز هم که  با گزارشگران صحبت میکرد گفت: حداقل چند گزارش دیگر باید منتشر شود تا میزان کاهش تورم و اثرات سیاست های انقباضی فدرال رزرو در آمریکا نمایان شود.

کمیته بازار آزاد فدرال  که سیاست گذاری در این بانک را تنظیم می‌کند هفته گذشته نرخ بهره را ۷۵ صدم درصد افزایش داد.

داده های اقتصادی آمریکا نشان میدهد که تولید ناخالص داخلی ایالات متحده برای دومین فصل متوالی منفی شده و در آستانه ای قرار دارد که برخی اقتصاددانان از ورود اقتصاد به رکود صحبت می کنند. 

پاول پس از نشست فدرال   در روز ۲۷ جولای  در جمع  خبرنگاران گفت افزایش نرخ بهره در جلسه بعدی بر اساس آمار و گزارشات اقتصادی که تا آن زمان منتشر میشود انجام خواهد شد و شاید به همین اندازه باشد. جلسه بعدی فدرال رزرو در   ۲۰_۲۱ سپتامبر(هفته اول مهر) است. رییس فدرال رزرو همچنین از احتمال کاهش سرعت افزایش نرخ بهره در بعضی از ماه ها صحبت کرد.

دالی نیز در مصاحبه دیروز خود گفت که مایل است اثرات این تصمیمات را در گزارشات اقتصادی ببیند تا در مورد احتمال کاهش سرعت افزایش نرخ بهره نظری بدهد.

نظرسنجی که بلومبرگ از اقتصاد دانان پیش از جلسه ماه جولای فدرال رزرو انجام داد حاکی از انتظار افزایش نیم درصدی نرخ بهره  در ماه سپتامبر بود، آنها برای دو جلسه پایانی سال هم پیش بینی افزایش ۲۵ صدم درصدی داشتند. بر اساس این پیش بینی نرخ بهره پیش بینی شده برای پایان سال جاری ۳.۵ درصد می باشد.

ایوانز در این جلسه گفت امیدوار است نرخ بهره ۳.۵ درصدی تا پایان سال کافی باشد، او همچنین اشاره کرد اگر تورم کاهش پیدا نکند احتمالا فدرال رزرو نرخ های بالاتر بهره را در نظر خواهد گرفت که نگران کننده است.‌

جیمز بولارد رییس فدرال رزرو سنت لوییس نیز در سخنرانی خود در نیویورک تاکید کرد که احتمالا نرخ بهره تا پایان سال به سطح ۳.۷۵_۴ درصدی برسد. این محدوده بیشتر از پیش بینی های انجام شده می باشد و نشان دهنده انقباض بیشتر اقتصاد است.  

مستر در مورد رکود اقتصادی آمریکا هم صحبت کرده و  گفته است که کندی مشاهده شده در برخی از داده ها برای توجیه رکود کافی نیست. 

  فدرال رزرو میخواهد تقاضا را متناسب با عرضه محدود کنترل کند، در شرایط رکودی بازار کار به شدت آسیب می بیند ولی بازار کار آمریکا وضع بسیار مطلوبی دارد.

جمع بندی صحبت های روز سه شنبه چهار تن از اعضای فدرال رزرو نشان میدهد که به احتمال زیاد نرخ بهره در جلسات باقی مانده فدرال رزرو بیشتر از انتظار افزایش یابد که فشار را بر روی سایر بازار ها زیاد خواهد کرد. همچنین بعضی از اقتصاددانان ادعای فدرال رزرو را در مورد شرایط بازار کار و عدم  وجود رکود نادرست میدانند آنها معتقدند که افزایش سیاست های انقباضی استخدام را کاهش و اخراج نیروی کار را افزایش میدهد در حال حاضربخش مسکن و شرکت های فناوری اطلاعات بیشترین تعدیل نیرو را داشته است.