به گزارش اکوایران، قیمت طلای جهانی در پایان معاملات روز جمعه حدود 1783 دلار بود. طلا تا ساعت 12 و 9 دقیقه عصر امروز به وقت ایران نوسانات محدودی را به ثبت رسانده بود و حوالی 1788 دلار مبادله می‌شد.

بر اساس گزارشی که در روز جمعه منتشر شد، شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا در ماه گذشته 0.8 درصد رشد کرد. رشد این شاخص در ماه پیش از ماه گذشته 0.9 درصد بود و پیش‌بینی می‌شد شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه گذشته 0.7 درصد رشد کند. برخی تحلیل‌گران رشد هر چند محدود قیمت طلا در شروع معاملات امروز را با گزارش فراتر از انتظار شاخص قیمت مصرف‌کننده مرتبط می‌دانند. شاخص‌های مربوط به تورم و قیمت مواد غذایی نیز در این گزارش نسبتا بالا بود و تحلیل‌گران معتقد بودند، این گزارش قیمت طلا را دوباره به قلمرو صعودی وارد کرده است. تحلیل‌گران وال‌استریت معتقدند غیر محتمل است که قیمت طلا در این هفته نزولی شود و این در حالی است که فدرال رزرو بیانیه‌ای در مورد تسریع تیپرینگ (که یک سیاست انقباضی است و با فرض ثابت بودن سایر شرایط قاعدتا واکنش منفی قیمت طلا را به دنبال خواهد داشت) منتشر و اعلام کرده، ممکن است تسریع تیپرینگ در برنامه قرار گیرد.

علاوه بر مسئله تورم نگرانی‌ها در مورد کرونای اومیکرون نیز به طور کامل از بین نرفته است، تحقیقات دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد که گونه اومیکرون این پتانسیل را دارد که موج شدیدتری از عفونت‌ها، حتی در بین افراد واکسیناسیون‌شده ایجاد کند و وزیر بهداشت انگلیس احتمال تعطیلی مدارس را رد نمی‌کند. واکنش طلا قاعدتا به نگرانی‌های ناشی از بیماری کرونا مثبت است.

قیمت بیت کوین و اتریوم کاهش یافت

قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته به صورت محدود افت کرده بود و در ساعت 12 و 11 دقیقه عصر به وقت ایران روی 49 هزار و 119 دلار قرار داشت. سرمایه بازار بیت کوین 928 میلیارد دلار ثبت شده بود و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 4.2 درصد اختلاف داشتند.

همانند بیت کوین قیمت اتریوم نیز افت محدودی را در 24 ساعت گذشته به ثبت رسانده بود و روی 4 هزار و 18 دلار قرار داشت. سرمایه بازار اتریوم 477 میلیارد دلار و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته حدود 5 درصد گزارش می‌شد.

رمزارز بیت کوین اتریوم