به گزارش اکوایران و به نقل از اقتصادنیوز ، بازار ارز  و طلا در دومین روز این هفته همزمان با تقدیم لایحه بودجه 1401 به مجلس شورای اسلامی  شاهد افت اندک قیمت دلار متشکل، قیمت طلا و قیمت سکه بود.

قیمت دلار امروز 18 تومان پایین رفت و بر روی 27 هزار و 416 تومان قرار گرفت. 

معامله گران معتقدند در صورتی که حواله درهم به بالای محدوده ۸ هزار و ۴۰۰ تومان بازگردد، بازار ارز از فاز نزولی خارج خواهد شد. در صورتی که درهم به زیر محدوده ۸ هزار و ۲۰۰ تومان برود، افت قیمت دلار شدت بیشتری خواهد گرفت.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی 

صرافی ملی هم  امروز قیمت خرید دلار آمریکا را ۲۷,۱۴۵ (بیست و هفت هزارو صد وچهل و پنج تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۷,۶۹۳ (بیست و هفت هزار  وششصد و نود و سه تومان) اعلام کرد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۳۱,۳۶۱ (سی  و یک  هزار و سیصد و شصت و یک تومان) و قیمت فروش یورو ۳۱,۹۹۴(سی  ویک هزار و نهصدو نود و چهار تومان) است.

کاهش مجدد قیمت درهم 

قیمت درهم روز گذشته افت 40 تومانی را به ثبت رساند و با 8 هزار و 340 تومان بسته شد. درهم امروز هم 30 تومان دیگر افت کرد و با 8 هزار و 310 تومان معامله شد.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 30 هزار و 522 تومان به دست می‌آمد. 

قیمت سکه نزولی شد

بازار جهانی طلا امروز یکشنیه تعطیل بود. قیمت اونس طلا روز گذشته با 1782 دلار بسته شد.  قیمت طلا 18 عیار در بازار امروز رشد کرد و این در حالی است که سرنوشت دیگر فلز گران بهای داخلی امروز افت کرد. 

قیمت طلا امروز 4 هزار و 100 تومان گران شد و با 1 میلیون و 299 هزار و 300 تومان معامله شد. قیمت سکه هم  امروز افت اندکی را تجربه کرد و با 5 هزار تومان کاهش با قیمت 13 میلیون و 100 هزار تومان مبادله شد.