در آستانه دور جدید مذاکرات هسته ای، معامله گران تمایل زیادی برای خرید ارز نشان نداده اند. در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز معامله گران بخشی از خریدهای قبلی خود را به فروش رساندند تا مقداری از سود خود را ذخیره کنند. این عامل موجب شد که دلار طی 2 روز متوالی افت قیمت را تجربه کند.

پشت خطی [Recovered]-01

خبرهای منفی در بازار ارز

با وجود روند کاهشی روزهای اخیر،‌ احتمال شکسته شدن محدوده 30 هزار و 500 تومانی زیاد قوی نیست. به گفته فعالان، اخبار منفی زیادی به بازار در روزهای اخیر مخابره شد که سرعت نزول دلار را کاهش داد.

به نظر می رسد که بازار ظرفیت داشت که حداقل به صورت موقت روز چهارشنبه تا مرز 30 هزار تومانی کاهش پیدا کند. با این حال، این اتفاق رخ نداد، چرا که از یک سو عنوان شد که آمریکا، برخی از نهادها و افراد ایرانی را تحریم کرده است و از سوی دیگر، برخی از طرف های برجامی عنوان کردند که پیشنهادهای ایران در مذاکرات هفته گذشته را نپذیرفته اند. گفته می شود که وزیر خارجه بریتانیا نیز عنوان کرده است، این دور از مذاکرات، آخرین فرصت برای ایران به منظور امضای توافق درباره برنامه هسته‌ای است.

مجموعه چنین اخباری موجب شد که فرصت اصلاح بلند دلار از دست برود و اسکناس آمریکایی بالای مرز 30 هزار تومانی به طور موقت  تثبیت شود. به باور بیشتر فعالان،‌ دور از ذهن است که در روز جاری نوسان سنگینی در بازار ارز رخ دهد؛ با این حال افزایشی ها در صورتی وارد بازار دلار خواهند شد که این ارز بالای محدوده 30 هزار و 800 تومانی تثبیت شود. نزولی ها نیز با رفتن دلار به زیر مرز 30 هزار و 500 تومان فعال تر خواهند شد.