دلار در اولین روز هفته توانست با شکست کانال 29 هزار تومانی وارد دامنه 30 هزار تومانی شود. این ارز در روزهای یک شنبه و دوشنبه به سیر صعودی خود ادامه داد تا نوبت به شکست کانال 30 هزار تومانی و ورود به کانال 31 هزار تومانی برسد. به گفته تحلیل گران فنی در صورتی که امروز اسکناس آمریکایی بالای محدوده 30 هزار و 800 تومان تثبیت شود، دلار به بالاترین قیمت 13 ماهه خواهد رسید. آخرین بار در اواخر مهرماه 99 بود که دلار در کانال 31 هزار تومانی حرکت کرده بود.

1-01

علامت های متفاوت درهم به دلار

روز گذشته حواله درهم تا بالای محدوده 8 هزار و 400 تومانی پیش روی کرد. این پیشرفت قیمتی،‌انتظارات صعودی را در بازار داخلی بالا برد،‌ چرا که زمینه ساز صعود دلار به بالای محدوده مقاومتی 30 هزار و 800 تومان را فراهم می کرد. به باور تحلیل گران فنی در صورتی که درهم در روز جاری به بالای محدوده 8 هزار و 500 تومانی برود، صعود اسکناس آمریکایی به بالای مرز 31 هزار تومانی قطعی خواهد بود.

در این میان، برخی از معامله گران باور دارند که برگشت قیمتی درهم از محدوده 8 هزار و 450 تومان در روز یک شنبه،‌ سیگنال نزولی به بازار داده است. روز یک شنبه درهم علی رغم قرار گرفتن در مسیر صعودی نتوانست محدوده 8 هزار و 450 تومان را بشکند و تا محدوده 8 هزار و 410 تومانی عقب نشینی کرد.

برخی از فعالان نیز باور دارند که پس از اظهارات رییس کل بانک مرکزی، میزان عرضه ارز دربازار بیشتر خواهد شد و دلار را به سوی سطوح پایین تر هدایت خواهد کرد. صالح آبادی دیروز عنوان کرده بود که امسال دسترسی بانک مرکزی و سیستم اقتصادی کشور به منابع ارزی، بهبود قابل ملاحظه ای داشته است.