به گزارش اکوایران، قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز تغییراتی مثبت را نسبت به عصر روز گذشته به ثبت رسانده بود و نزدیک مرز 30 هزار و 500 تومان قرار داشت، اما در ادامه قدری به سمت عقب بازگشت. قیمت دلار در آخرین ساعات معاملات امروز 30 هزار و 320 تومان بود. قیمت درهم امارات در این مقطع 8 هزار و 345 تومان بود. معادل دلاری قیمت درهم 30 هزار و 651 تومان محاسبه می‌شد که به طور معناداری از قیمت دلار آزاد بیشتر بود.

photo_2021-12-05_16-41-02

قیمت سکه افزایش یافت

قیمت سکه امامی عصر روز گذشته روی 13 میلیون و 15 هزار تومان قرار داشت و در شروع معاملات امروز 13 میلیون و 140 هزار تومان گزارش می‌شد. قیمت سکه در ادامه قدری به سمت عقب بازگشت و در آخرین ساعات معاملات روی 13 میلیون و 40 هزار تومان قرار گرفت. با توجه به تعطیلی بازار طلای جهانی در روزهای شنبه و یکشنبه، احتمالا نوسانات قیمت سکه، تحت تاثیر روند قیمتی دلار اتفاق افتاد.

شکاف بین قیمت دلار آزاد و سنا بزرگ شد

تغییرات قیمت دلار بازار آزاد امروز مثبت بود. قیمت یورو آزاد نیز رشد کرد، به کانال 34 هزار تومان وارد شد و روی 34 هزار و 30 تومان قرار گرفت. با وجود رشد قیمت‌ها در بازار آزاد، قیمت دلار و یورو در سامانه سنا افت کرد و این امر باعث شد، شکاف بین قیمت آزاد و سنا بزرگ شود. به طور کلی در هفته‌های اخیر قیمت دلار و یورو نوسانات نسبتا شدیدی داشت و شکاف بین قیمت آزاد، سنا و متشکل به نوعی ناپایدار شده بود. اندازه شکاف بزرگ شده و تغییرات اندازه شکاف نیز قابل توجه بود.

Capture

عرضه دلار کاهش یافت

در معاملات امروز عرضه دلار در بازار متشکل نسبت به روز گذشته 18 درصد افت کرد و روی 8 میلیون و 650 هزار قرار گرفت. متوسط عرضه دلار از 7 فروردین تا امروز 6 میلیون و 915 هزار به دست می‌آید و حجم عرضه امروز از این رقم بالاتر بود. اما به نظر می‌رسد این حجم از عرضه نمی‌تواند مانع نوسات صعودی قیمت دلار شود.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در معاملات امروز نیز روند صعودی را دنبال کرد و همراه خود درهم امارات و سکه را بالا کشید، اما قیمت دلار سنا کاهش یافت و باعث شد اندازه شکاف بین قیمت آزاد و سنا بزرگ شود.