معامله گران بازار ارز  به راحتی حاضر به فروش دلار نیستند. این موضوع از روند قیمت اسکناس آمریکایی از ابتدای آذرماه مشهود است. دلار در این ماه به راحتی کانال 29 هزار تومانی را فتح کرد و پس از آن،‌ چند بار توانست از این کانال حفاظت کند. به عنوان مثال،‌ دیروز با وجود ورود به هفته مذاکرات هسته ای،‌ اسکناس آمریکایی با موج فروشی مواجه نشد و توانست در همان ابتدای کانال 29 هزار تومانی به تغییرات قیمتی خود ادامه دهد.

در حالی که ماندن اسکناس آمریکایی بالای مرز 29 هزار تومانی نشان می دهد که معامله گران تمایل زیادی به فروش ارز ندارند، ریسک خرید ارز در حجم بالا نیز زیاد در بازار مشاهده نمی شد. حداقل در روز شنبه، خریداران زیادی در بازار حضور نداشتند. با توجه به کاهش حجم خرید و فروش ها می توان گفت که بازار در آستانه شروع مذاکرات هسته ای در وضعیت احتیاطی و انتظاری قرار گرفته است.

2-01

بازار پیشتر به چنین نتیجه ای رسیده بود که امکان احیای توافق هسته ای بسیار دشوار است و به همین دلیل تا مرز 29 هزار تومانی رشد کرد. با این حال، با نزدیک شدن به مذاکرات حتی این دسته از معامله گران نیز ترجیح می دهند محتاطانه تر رفتار کنند. با توجه به این رفتار معامله گران و تصویری که از بازار ترسیم شد، به نظر می رسد که اسکناس آمریکایی در روز یک شنبه نیز تغییرات قیمتی خاصی را تجربه نکند. با این حال ممکن است که اخبار تازه ای از مذاکرات هسته ای منتشر شود که یکباره نوسانات بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

دیگر علامت مهم برای بازار ارز در روز جاری ماندن درهم در محدوده 7 هزار و 900 تومانی یا حرکت به سوی مرز 8 هزار تومانی است.