با پایان یافتن فروش ارز اشخاص، انتظارات افزایشی شماری از سکه بازان نسبت به آینده قیمتی دلار بالا رفته است. دیروز بانک مرکزی موارد فروش ۲۵ گانه ارز توسط صرافی ها را منتشر کرد. در این فهرست خبری از فروش سهمیه ۲۲۰۰ دلاری به هر فرد به صورت سالانه نبود. این موضوع به طور تلویحی نشان می داد که فروش ارز سهمیه ای متوقف شده است.

Untitled-21

توقف فروش ارز به اشخاص با قیمت صرافی های منتخب موجب شد که برخی از سکه بازان احساس کنند که منابع ارزی در تنگنا قرار گرفته است. همین موضوع موجب می شد که شماری از سکه بازان بر طبل افزایش قیمت بکوبند. با این حال، بیشتر معامله گران سکه در شرایط کنونی بیشتر ترجیح می دادند که به آغاز رسمی مذاکرات هسته ای از روز دوشنبه توجه کنند. این موضوع موجب شد که سکه در روز شنبه نوسان زیادی را تجربه نکند و حتی یک خط عقب نشینی کند.

با این حال، در صورتی که مذاکرات هسته ای به نتیجه ای نرسد،‌ ممکن است که توجه سکه بازان بزرگ به توقف فروش ارز سهمیه ای جلب شود. البته باید در نظر داشت، اگر سیاست گذار نشان دهد که منابع ارزی در تنگنا قرار نگرفته است و فروش ارز را از قیمت های بالا صورت دهد،‌ حتی نگرانی های افزایشی سکه بازان محدود خواهد شد.

با توجه به تعطیلی بازار طلا در روز جاری،‌انتظار می رود که نوسانات سکه وابستگی زیادی به تغییرات دلار داشته باشد. با توجه به نزدیک بودن مذاکرات هسته ای ممکن است قیمت دلار کمی افت کند و سکه را برای کاهش قیمت تحت فشار دهد. با این حال بدون اخبار معنادار دشوار است که فلز گران بهای داخلی کاهش قابل توجهی را به ثبت برساند.

1-01