به گزارش اکوایران و به نقل از اقتصادنیوز، قیمت طلای جهانی در معاملات روز گذشته تغییراتی منفی را به ثبت رساند و مرز 1800 دلار را از دست داد، قیمت طلا در ساعت 12 و 20 دقیقه عصر به وقت ایران 1792 دلار گزارش می‌شد و در بازگشت به بالای مرز 1800 دلار ناکام بود. سیر نزولی قیمت طلا با انتشار خبر انتصاب مجدد جروم پائول به ریاست فدرال رزرو شروع شد. اخبار مثبت و منفی دیگری نیز برای طلا به چشم می‌خورد. برخی مقامات بانک‌های مرکزی دنیا همچنان بر گذرا بودن تورم و کاهش تورم در سال آینده تاکید می‌کنند و برخی دیگر معتقدند تورم از آنچه انتظارش را داشتند پایدارتر است. تحلیل‌گران اقتصادی نیز هنوز بر نقش مهم کاستی‌های سمت عرضه بر رشد قیمت‌ها تاکید دارند.

شمش طلا

قیمت بیت کوین و اتریوم افزایش یافت

قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 34 دقیقه عصر به وقت ایران روی 56 هزار و 796 دلار قرار داشت و تغییرات مثبت محدودی را نسبت به 24 ساعت گذشته به ثبت رسانده بود. سرمایه بازار بیت کوین 1.07 تریلیون دلار گزارش می‌شد و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 4 درصد اختلاف داشتند.

قیمت اتریوم نیز تغییراتی مثبت را در 24 ساعت گذشته به ثبت رسانده بود و روی 4 هزار و 290 دلار قرار داشت. سرمایه بازار اتریوم به 510 میلیارد دلار رسیده بود و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته 7.7 درصد گزارش می‌شد.

آیا هند یک شوک منفی به بازار ارزهای دیجیتال وارد می‌کند؟

هند یکی از کشورهایی است که استفاده از ارزهای دیجیتال در آن توسعه زیادی داشته است. دولت هند بارها سیاست خود در مقابل رمزارزها را تغییر داده است. در حال حاضر مقررات یا ممنوعیتی در استفاده از ارزهای دیجیتال در هند وجود ندارد و حتی در مورد بازدهی بالای ارزهای دیجیتال تبلیغات انجام می‌شود. مجموعه‌ای از مقررات در مورد رمزارزها در 29 نوامبر، مصادف با 8 آذر توسط مقامات مسئول در هند بررسی خواهد شد و تحلیل‌گران این احتمال را مطرح می‌کنند که دولت هند ارزهای دیجیتال را ممنوع کند. اگر این اتفاق بیافتد نقل و انتقالات بین بانک و زیرساخت ارز دیجیتال دیگر ممکن نخواهد بود و کسی که ارز دیجیتال دارد نمی‌تواند پول خود را به ارز دیجیتال تبدیل کند یا ارز دیجیتال را به پول تبدیل کند و به نظر می‌رسد اعمال این محدودیت به قیمت ارزهای دیجیتال یک شوک منفی وارد کند.