به گزارش اکوایران، قیمت دلار آمریکا عصر روز پنج‌شنبه هفته گذشته روی 28 هزار و 150 تومان قرار داشت. قیمت دلار در شروع معاملات امروز با رشد جزئی نسبت به روز پنج‌شنبه 28 هزار و 180 تومان گزارش می‌شد، قیمت دلار در ابتدای امر نوسان محدودی داشت و در پایان معاملات نیمه اول امروز روی 28 هزار و 170 تومان قرار گرفت.

هماهنگی قیمت دلار و درهم

قیمت درهم امارات در شروع معاملات امروز با افت جزئی نسبت به روز پنج‌شنبه روی 7 هزار و 700 تومان قرار گرفت. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 28 هزار و 282 تومان به دست می‌آمد، که حدود 100 تومان از نرخ ابتدایی دلار بیشتر بود، اختلاف معادل دلاری قیمت درهم و قیمت دلار بازار آزاد به مقادیر متعارف نزدیک بود و از این دیدگاه ظرفیت افزایشی و کاهشی خاصی در بازار دلار وجود نداشت.

اخباری که توجه فعالان بازار را جلب کردند!

از اخباری که توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده بود می‌توان به سفر رئیس بانک مرکزی به عمان اشاره کرد، بر این اساس برخی معتقدند منظور سفر صالح‌آبادی رایزنی و تلاش برای دریافت نقدی پول‌های بلوکه شده است. خبر دیگر مربوط به پیش‌بینی افت قیمت دلار بود. برخی تحلیل‌گران معتقد بودند با نزدیک شدن به دور جدید مذاکرات قیمت دلار مسیر نزولی را دنبال می‌کند و در این هفته به کانال 26 هزار تومان وارد می‌شود، اما رفتار قیمتی دلار در صبح امروز علامتی از این حرکت نزولی را نشان نمی‌داد. به نظر می‌رسید فعالان بازار بیش از این که قیمت دلار را به سمت پایین هدایت کنند، در انتظار یک سینگنال قطعی از احیای برجام بودند و شروع مذاکرات به خودی خود تاثیر خاصی بر دیدگاه آن‌ها نداشت و در این مقطع فعالان بازار سعی می‌کردند محتاطانه رفتار کنند.

دلار بازار ارز

واکنش قیمت سکه به افت قیمت طلا

قیمت طلا در معاملات روز جمعه تغییراتی منفی را به ثبت رساند و مرز هزار و 850 دلار را از دست داد، قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه 1845 دلار گزارش می‌شد. قیمت سکه امامی در شروع معاملات امروز تحت تاثیر افت قیمت طلا کاهش یافت. قیمت سکه با افت 30 هزار تومانی نسبت به عصر روز پنج‌شنبه روی 12 میلیون و 440 هزار تومان قرار گرفت. حباب قیمتی سکه با احتساب قیمت 28 هزار و 140 تومان برای دلار 1.8 درصد به دست می‌آمد.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت دامنه نوسان قیمت دلار در شروع معاملات امروز محدود و تغییرات قیمت نسبت به روز پنج‌شنبه جزئی بود. قیمت طلا مرز 1850 دلار را از دست داد و قیمت سکه در واکنش به افت قیمت طلا تغییراتی منفی را به ثبت رساند.