نوسانات قیمت دلار حالت رفت و برگشتی پیدا کرده است. از یک سو، اسکناس آمریکایی توان شکست معنادار محدوده 28 هزار و 200 تومانی را از خود نشان نمی دهد و از سوی دیگر، معامله گران برای رفتن دلار به بالای محدوده 28 هزار و 400 تومان مقاومت می کنند. با وجود اینکه، دلار این محدوده گرفتار شده است، به نظر می رسد که امروز شانس افزایشی ها در بازار بیشتر باشد که اسکناس آمریکایی را به سوی محدوده 27 هزار و 400 تومان ببرند.

از بعدازظهر دیروز معامله گران ارزی سعی کردند پیرامون گزارش جدید آژانس بین المللی اتمی جوسازی کنند آژانس عنوان کرده است که ذخایر اورانیوم غنی‌شده ۲۰ درصد ایران به حدود ۱۴۸ کیلوگرم رسیده است. ایران همچنان به نقض بسیاری از محدودیت‌های برجامی ادامه می‌دهد و آژانس همچنان قادر به نصب دوربین‌های جایگزین در تسای کرج نیست.

این گزارش از این جهت مورد توجه معامله گران بازار قرار گرفت که از نگاه آن ها،‌ احتمال رسیدن به یک توافق هسته ای را دشوارتر می کرد. در کنار این، برخی از معامله گران عنوان کردند که ممکن است به واسطه گزارش آژانس، هفته آینده در جلسه شورای حکام قطعنامه ای علیه ایران صادر شود. این اتفاق نیز می تواند سطح تنش های بین ایران و طرف های دیگر برجام و هم چنین آمریکا را بالا ببرد.

فضای احتیاطی در بازار دلار

با وجود قوی تر شدن انتظارات افزایشی، به نظر می رسد که معامله گران بی گدار به آب نزنند و خریدهای خود را به شکل کاملا هیجانی بالا نبرند. برخی از آن ها اعتقاد دارند که ممکن است در سفر گروسی به ایران توافقاتی صورت بگیرد. آن ها به همین دلیل ترجیح می دهند که بی باکانه اقدام به خرید ارز نکنند و بیشتر اتفاقات بازار را رصد کنند.

آخرین خبر به بازار دلار

در آخرین ساعات شب گذشته نیز چشم معامله گران بیشتر به این خبر جلب شد که مشاور امنیت ملی این کشور ایده توافق موقت با ایران با هدف خرید زمان بیشتر در مذاکرات هسته‌ای را با همتای اسرائیلی خودش مطرح کرده است. این خبر ممکن است تا حدی جو افزایشی در بازار را کاهش دهد.