به گزارش اکوایران، قیمت دلار آمریکا از ابتدای هفته گذشته تا روز شنبه این هفته مسیر صعودی را دنبال کرد و در طول یک هفته بازدهی مثبت سه درصدی داشت. قیمت دلار عصر روز شنبه روی 28 هزار و 720 تومان قرار داشت که از ابتدای سال بی‌سابقه بود. عرضه دلار متشکل در روزهای ابتدایی هفته بالا بود و رشد قیمت دلار دیروز متوقف شد. قیمت دلار عصر روز گذشته تا 28 هزار و 580 تومان پایین آمد و صبح امروز نیز در نزدیکی مرز 28 هزار و 400 تومان قرار داشت.

آزادسازی منابع بلوکه شده و واکنش قیمت دلار

از اخباری که توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده بود و احتمالا در افت قیمت دلار موثر بود، می‌توان به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران در مورد آزادسازی منابع بلوکه‌شده اشاره کرد. بر این اساس خطیب‌زاده گفت که سه و نیم میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران آزاد شده است و منابع متعددی در خارج از کشور داریم که در حال آزادسازی تدریجی آن هستیم.

دلار بازار ارز

قیمت سکه امامی کاهش یافت

امروز نخستین روز هفته طلای جهانی بود، قیمت طلا در روزهای پایانی هفته گذشته عملکرد خوبی داشت و تا 1865 دلار بالا رفته بود. قیمت طلا در ساعت 11 و 15 دقیقه صبح به وقت ایران قدری افت کرده بود و روی 1861 دلار قرار داشت، اما امیدواری‌ها در بازار طلا همچنان برجسته بودند و احتمالا روند قیمتی طلا بر قیمت سکه تاثیر منفی شدیدی نداشت. قیمت سکه صبح امروز قدری پایین آمد، اما افت آن احتمالا در واکنش به کاهش قیمت دلار بود. قیمت سکه امامی که عصر روز گذشته روی 12 میلیون و 560 هزار تومان قرار داشت، ظهر امروز 12 میلیون و 530 هزار تومان گزارش می‌شد.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آمریکا افت کرد و قیمت سکه همراه با آن قدری کاهش یافت. خبر آزادسازی 3.5 میلیارد دلار از داریی‌های بلوکه شده احتمالا در افت قیمت دلار موثر بود. قیمت دلار از ابتدای هفته گذشته تا ابتدای این هفته 3 درصد رشد داشت و بازدهی آن هنوز نسبت به دو هفته قبل مثبت است.