به گزارش اکو ایران ،وضعیت دخل شهرداری های کشور بحرانی است . شهرداری های کوچک حتی در حقوق و دستمزد کارکنانشان هم مانده اند . برخی از شهرداری ها بیش از دو ماه است که نتوانسته حقوق و دستمزد کارکنانشان را پرداخت کنند . امروز رییس دولت به این موضوع واکنش نشان داده و آن را ناشی از ارتباطات ناسالم در شهرداری ها عنوان کرده است .

ابراهیم رییسی به وزیر کشور ماموریت ویژه می دهد که تیمی در خصوص وضعیت شهرداری هایی که حقوق و دستمزد کارکنانشان را پرداخت نکرده تشکیل دهد و به اوضاع آنها رسیدگی شود .

او کمبود نقدینگی را محصول ارتباطات ناسالم در شهرداری ها می داند و این که با همین بده بستان ها افراد وارد شهرداری می شوند اما شهرداری در دادن حقوق این افراد می ماند و هم خودشان را گرفتار می کنند هم آنهایی که به عنوان کارمند وارد شهرداری شده اند . رییس دولت می گوید حتی پول هایی که از سوی دولت برای پروژه های عمرانی اختصاص می یاد صرف حقوق و دستمزد می شود .

رییسی رفاقت و پارتی بازی در جذب نیرو در شهرداری ها را ام المسائل شهرداری ها عنوان می کند که باعث می شود در شهردار که تنها 10 نیرو می خواهد ، 30 نفر را به کار گیرد . او یکی از بخش هایی که در وارد کردن نیرو به شهرداری تاثیر گذار هستند را اعضای شورای شهر می داند و می گوید چانه زنی و این کار را بکن که بعدا هوای کارمان را داشته باشد از بدترین نوع روابطی است که حاکم است و یکی از معضلات اداره کشور است .

شهرداری تهران با بیش از 57 هزار نیروی انسانی  و پرداخت ماهیانه هزار و 200 میلیارد تومان حقوق  که  حدود 35 درصد از بودجه کل شهرداری تهران می شود  می تواند مقصد گلایه های رییس دولت باشد.

  ناصر امانی عضو شورای شهر تهران عضو شورای شهر تهران به اکو ایران می گوید :‌ما برای تعدیل نیروی انسانی در شهرداری هیچ برنامه ای نداریم و شهرداری به اندازه کافی نیرو برای همه ماموریت های درون خود دارد و برای همین نیز تاکید داریم در سطح مدیران میانی نیاز به ورود نیروی انسانی از بیرون شهرداری نیستیم .

وی با اشاره به ابلاغ شهردار تهران برای ممنوعیت ورود نیرو به شهرداری تهران ادامه می دهد :‌براساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده است نیروهایی در شهرداری جذب شده اند که باید تعداد دقیق ورود نیروهای جدید توسط کمیته شفافیت پیگیری شود و لیست این نیروها و تخصص آنها منتشر شود .

او درخصوص این که سامانه شفافیت بعد از تغییر مدیریت شهری به کندی به  روز رسانی می شود از جمله  اطلاعات از جمله منابع انسانی و ... هم توضیح می دهد :‌این موضوع یکی از اشکالات است که باید رفع شود ما انتظار داشتیم این اطلاعات عمیق تر و سطح آن نیز ارتقا پیدا کند اما تاکنون این گونه نبوده و باید کمیته هوشمند سازی که مسئول این حوزه است فعال تر عمل کند و درخصوص شماره تلفنی که برای سوت زنی و گزارش هایی که مربوط به تخلفات اعلام شده  نیز باید شفاف  به طور دائم به افکار عمومی گزارش دهی شود .