به گزارش اکوایران ،در جلسه امروز شورای شهر تهران اعضای شورای شهر تهران یک فوریت اصلاحیه بودجه 1400 را مورد بررسی قرار داد . در ابتدای جلسه  مهدی چمران با گلایه از عدم حضور معاون مالی شهردار گفت : رویه این بود که در جریان اصلاح بودجه معاون مالی شهردار هم حاضر باشند که حبیب کاشانی اعلام کرد معاون امور مالی شهردار در درمانگاه است . 

لطف الله فروزنده معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امورشورا  هم در توضیح یک فوریت این لایحه با اشاره به این که رشد بودجه در سال 1400 نسبت به سال قبل 60 درصد بوده است گفت : مشخص است که برای این افزایش منطقی وجود نداشته است و این افزایش قابل تامل است . 

وی ادامه داد : با توجه به تکالیفی که در حوزه حمل و نقل و ترافیک بر عهده شهرداری گذاشته شده است نیاز به جا به جایی ردیف ها برای تقویت بودجه های حمل و نقلی است بنابراین دو هدف را دنبال می کنیم نخست تقویت برخی از ردیف های و کاهش سقف بودجه .

حبیب کاشانی در دفاع از این لایحه هم گفت : در لایحه بودجه پیش بینی شده است که در صورت عدم تحقق بودجه اصلاحیه بودجه تا آبان ماه به شورای شهر بیاید . گزارشی که از عملکرد مالی 6 ماهه شورای شهرداری در نیمه اول سال در صحن ارائه خواهیم کرد مشخص است که این بودجه غیر واقعی است و افزایش آن نسبت به سال قبل از آن نامتعارف بوده است . 

وی با اشاره به این که در نیمه نخست سال با وجود انتخابات و تغییر مدیریتی تحقق چنین بودجه ای امکان پذیر نبوده است گفت : برای آن که هزینه هایی که می شود فاقد نباشد این اصلاحیه باید تصویب برسد . 

کاشانی ادامه داد: در 115 روزی که مدیریت شهری مستقر شدند هم سیستم های درآمدی قفل است . هنوز شهرداری در حال انتصابات است و نگاه جدید در شهرداری مسقر شده است  

 ناصر امانی هم در خصوص اصلاحیه بودجه گفت : تا کنون سابقه نداشته است که اصلاحیه برای کاهش بودجه بیاید . 

همچنین مهدی عباسی عضو دیگر شورای شهر هم معتقد بود که برای بررسی این لایحه نیاز به زمان است تا کیفیت بررسی افزایش پیدا کند و ابعاد کاهش 13 هزار میلیارد بررسی شود . 

فروزنده معاون شهردار هم در ادامه گفت : منابع کسب درآمدی برای بودجه 1400 ،65 درصد از محل شهرسازی و 20 درصد از محل فروش املاک بوده است و تاکنون نیز 52 درصدآن محقق شده است . 

در ادامه اعضای شورای شهر تهران با یک فوریت آن موافقت کردند .