به گزارش اکو ایران ،امروز اعضای شورای شهر بیش از جلسات گذشته حواسشان بود که مطلبی نگویند تا به قول خودشان مورد سواستفاده رسانه های قرار گیرد . سخنان رییس شورای شهر را شفاف می کردند . به معاون شهرداری یادآوری می کردند که از تریبون رسمی شوخی نکند .معاون شهردار هم  عذرخواهی می کرد ومی گفت :هنوز در هنگام سخن گفتن حواسش به حضور دوربین نیست . پرویز سروری رفتار معاون امور مناطق در صحن شورای شهر را کریمانه توصیف می کرد و از او می خواست که برای  فعالیت هایی که برای اداره بهتر شهر انجام می دهد پیوست رسانه ای تعریف کند تا این خدمات دیده شود .

چمران هم عدم اطلاع رسانی فعالیت هایی که انجام شده را به این دلیل توصیف می کرد که  کارها برای خدا و مردم انجام می شود و محرمانگی شهرداری و شورا در همین خدماتی است که انجام می شود و گفته نمی شود. کنایه چمران به خبری بود که یکی از رسانه ها از جلسه روز یکشنبه منتشر کرده بود و بررسی وضعیت ترافیک و آلودگی هوا در جلسه هم اندیشی شهردار و اعضای شورا را نقد کرده بود .

حسین نظری معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران گزارشش را با یک حدیث به نقل از امام حسین (ع) آغاز کرد .«باز شدن گره مشکلات مردم به دشت شما از نعمت های خدا به شماست از آن خسته نشوید و گرنه به غیر شما واگذار می شود .»

میثم مظفر کنایه می زند که بخش دوم حدیث را نشنیده است ، اما آخر جلسه می گوید ، این بخش از حدیث در یکی از روایت ها آمده است و از نظری عذرخواهی می کند .

نظری در سخنانش به معضلات و مشکلات احصا شده را تفکیک و می گوید : داده های ثبت شده در سامانه های 137  و 1888 مربوط به هر معاونت متفاوت است که ۵۶/۴ درصد سهم معاونت خدمات شهری، ۸/۶ درصد سهم معاونت فنی و عمرانی، ۸/۸ درصد سهم معاونت شهرسازی و معماری، ۹/۱ درصد سهم معاونت حمل و نقل و ترافیک و  ۱۷/۱ درصد سهم معاونت امور اجتماعی و فرهنگی است.

نظری ادامه می دهد : مجموع داده های ثبت شده مربوط به معاونت های شهرداری تهران در سامانه ۱۸۸۸ و ۱۳۷،  ۳۴ هزار و ۳۴۸ داده است که حوزه خدمات شهری با ۱۹۳۶۶ داده بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران درخصوص اهم خدمات انجام شده درحوزه خدمات شهری و محیط زیست می گوید: نظافت و شستشوی مخازن و زیر مخزنی، تامین روشنایی نقاط بی دفاع شهری، لایروبی انهار روبسته و کانال ها و حذف زوائد فیزیکی از مهم ترین اقدامات انجام شده در حوزه خدمات شهری است.

نظری ادامه می دهد : در حوزه امور اجتماعی و فرهنگی هم شناسایی و ساماندهی کودکان زباله گرد، شناسایی و ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر و نظارت بر نگهداشت اماکن، فضاها و بناهای ورزشی از مهم ترین اقدامات انجام شده توسط این معاونت است.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران پیشنهاد طرح صیانت از کارمندان و مدیران شهرداری را مطرح کرد و گفت : هدف ما پوشاندن تخلفات مدیران در شهرداری و عدم پاسخگویی به مردم  نیست بلکه منظور این است که به کسی که شهردار می شود کمک کنیم تا از مسیر اصلی خود منحرف نشود و در مسیر خود با قدرت و قوت بیشتری گام بردارد و دچار تهدیدات و نفوذهای غیر معقول نشود و از مسیر اصلی خود بازنماند. این مدیر باید بتواند در مسیر اصلی ترسیم شده به صورت درست و شفاف حرکت کند.

نظری مهمترین موضوع در طرح صیانت را آموزش خواند و توضیح داد: وقتی به بنده تذکر داده شد و آموزش های لازم را دیدم، تکرار این آموزش ها و تذکرات باعث می شود که از انحراف از این مسیر جلوگیری شود.

در ادامه جلسه احمد علوی گفت: در طرح صیانت از مدیران شهرداری تهران  با کمک شورای اسلامی شهر تهران مشکلات برای مدیران حل شود.

در ادامه جلسه احمد صادقی ادامه داد: شما در حال حاضر گزارش کار ارائه داده ولی واقعا شهروندان در بحث طرح  تحول انتظار دارند، گزارش شما به عنوان مطرح شده سخنان شما سنخیت نداشت.

حبیب کاشانی در واکنش به توضیحات این معاون گفت: با توجه به عنوان طرح تحول، تحولی در شهر صورت نگرفته است؛ باید طبق یک چشم انداز خوب پیش برود و برای هر طرح زمام مشخص کنند و مردم باید  تحول را احساس کنند و با گذشت بیش از 37 روز باید اقدامات خوبی صورت بگیرد.حداقلش این است ما اعضای شورای شهر تهران که در سطح شهر تردد می کنیم  این روزهای  این تحول را ببینیم . 37 روز فرصتی خوبی بود که ما این تغییر را ببینم .

در جریان توضیحات معاون امور مناطق درخصوصطرح  حمایتی از چمران به شوخی خطاب به علی محمد مختاری مدیرقدیمی شهرداری که 50 سال از حضورش در شهرداری می گذرد اشاره کرد و باید مانند آقای مختاری بود که 40 ، 50 سال است که از تغییری نکردند . حبیب کاشانی به چمران گفت این تعریف بود یا نقد . که چمران گفت این شوخی پیرمردها با هم است و بگذریم .

در ادامه پرویز سروری گفت: رفتار نظری معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران  بسیار منطقی و مناسب بود اما نکته قابل توجه این است که باید برای اجرای یک طرح باید پیوست رسانه ای و اطلاع رسانی انجام شود و شهروندان باید در جریان کارهای شهرداری تهران قرار بگیرند.

وی افزود: پیشنهاد می کنم که اقدامات شهرداری تهران دیده شود، باید فکر اساسی در زمینه اطلاع رسانی صورت بگیرد و مردم تهران در جریان اقدامات قرار بگیرند.