به گزارش اکوایران ،سردار حسن حسن زاده، فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران در حاشیه حضور در صحن شورای تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره راه حل منطق بسیج در مسأله آلودگی هوای تهران گفت: برمبنای کلام حضرت امام بسیج متولد شد برای رفع تهدید. زمانی که تهدید مردم عزیز را در بر گرفته بود امام راحل با این نگاه الهام بخش بسیج را تأسیس کردند و از همان روز دیدیم که تهدیدها یکی یکی کاهش پیدا کرد و خیلی ها تبدیل به فرصت شد.

او ادامه داد: بسیج تجربه بسیار زیادی برای رفع تهدیدات و مشکلات در عرصه های مختلف دارد که بخشی از آن نظامی، بخشی فرهنگی، بخشی در حوزه سلامت و غیره است. چرا که ظرفیت بسیج یک ظرفیت مردمی است و این اشتباه است که برخی بسیج را تنها در غالب پایگاه ها و یک سازمان می بینند. موتور اصلی حرکت دهنده مردمی است.

سردار حسن زاده با بیان اینکه این قدرت بسیج کنندگی بسیج است که جامعه را به حرکت در می آورد گفت: در موضوع آلودگی و در دیگر موضوعات اعلام آمادگی کردیم. بخش هایی از اینها نیاز به طرح و اندیشه جدید دارد. ما در بسیج هیات های اندیشه ورز تخصصی داریم و به دوستان گفتیم و ارتباط ما برقرار شده که برای این موضوع راه حل در نظر بگیرم.

او گفت: برخی از این مشکلات از جمله آلودگی و ترافیک زمان بر است اما در بسیج نیروهای متخصص و نخبگان خوبی داریم که می توانند در موضوعات فرهنگ‌سازی کمک کنند و اعلام آمادگی کردیم در این عرصه ها از زمانی که قرار شد کار آغاز شود تمام عیار شرکت کنیم و در همه عرصه ها کمک کنیم.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران گفت: حتما این مسأله قابل حل است. حضرت امام می گویند بسیج فرزند امام و انقلاب است و هیچ مشکلی نیست و همیشه یک راه حل منطقی و علمی برای آن وجود دارد. رسیدن به راه حل مهم است و اراده و همت بلند برای رفع آن مهم است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره فعالیت سپاه و بسیج در محلات شوش و هرندی گفت:  متاسفانه در تهران بزرگ چند محله آسیب دیده داریم.البته اقدامات خوبی در سال های اخیر صورت گرفته است.بسیج قرارگاهی را برای این شش محله آسیب دیده تشکیل داده و قرار شده با یک برنامه منسجم تمام ظرفیت ها را با همین گروه های جهادی به کار گیریم. البته گروه های جهادی تنها معطوف به عرصه عمران نیست و سلامت، فرهنگ و علمی را نیز در بر می گیرد. همه گروه های جهادی را معطوف به این شش محله می کنیم.

او اضافه کرد: از ۵ آذر اولین عملیات مشترک و هماهنگ در تمام عرصه ها در محله هرندی کلید می خورد.