مصوبه شورای شهر تهران برای مراسم اربعین امسال 30 میلیارد تومان بود اما به گفته مدیران شهرداری وبرخی از اعضای شورای شهر تهران که در این مراسم حضور داشتند شهرداری بیش از این ارقام در این مراسم هزینه کرده است.

قرار بود این هزینه ها در گزارشی به شورای شهر ارسال   و افزایش هزینه ها نیز شفاف سازی شود اما هنوز گزارش مالی این مراسم به شورای شهر تهران ارسال نشده ،در سامانه شفافیت هم خبری از لیست مسافران سفر اربعین نیست .

ناصرامانی عضو شورای شهر تهران درخصوص سرانجام پیگیری شورا از گزارش های مالی این سفر به اکو ایران می گوید : هنوز این گزارش را به شورای شهر نیاورند ما هم درجلسات مشترک با مدیران شهرداری در این خصوص تذکر داده ایم اگر همچنان این گزارش ها شورا ارائه نشود در صحن علنی نسبت به آن تذکر می دهیم .  

برای شفاف سازی مسافران این سفر نیز مهدی اقراریان عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران به اکوایران می گوید :‌همه اعضای شورای شهر تهران درخصوص انجام تکالیف قانونی در حوزه شفافیت  و قرار گرفتن اطلاعات در سامانه شفافیت اتفاق نظر دارند . اطلاعات سفرهای خارجی نیز باید  در سامانه شفافیت قرار گیرد تا رسانه ها و افکار عمومی در جریان این اطلاعات باشند ،اگر سفری در این سامانه قرار نگرفته شورای شهر این موضوع را پیگیری می کند .

در لایحه بودجه سال 1402 شهرداری تهران کمک های شهرداری تهران به سفر اربعین ردیفی پیش بینی شده بود میثم مظفر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران می گوید  : در سال‌های گذشته شهرداری تهران در  برگزاری راهپیمایی اربعین هزینه‌هایی را انجام می‌داده که آن هم بیشتر از جنس هزینه‌های حمل و نقل و تامین ناوگان بوده است؛ یعنی اتوبوس‌  و تجهیزات خدمات شهری که در اختیار دارد در این مراسم به کار می گیرد که  شورای شهر قبول نکرد در بودجه بیاد و قرار شد مانند سالهای گذشته به صورت مستقل و با شفاف‌سازی در یک لایحه‌  جداگانه‌ به شورای شهر  ارائه شود.