بعد از انتشارفیش حقوقی دختر نرگس معدنی پوررییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران و انتقادهایی که ازسوی کارکنان شهرداری و فعالان حوزه فضای مجازی به این انتصاب و میزان حقوق دریافتی وی در آذر ماه مطرح شد امروز علیرضا نادعلی در حاشیه یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص به کارگیری فرزند نرگس معدنی‌پور به عنوان مسئول دفتر وی، گفت: هریک از اعضا وقتی وارد شورا شدند، از آنها خواسته شد بنابر قاعده یک مشاور و مسئول دفتر معرفی کنند و ایشان فرزند خود را معرفی کردند و خواستند مسئول دفترشان از نزدیکان ایشان باشد و هیچ کسی منع قانونی برای ایشان در نظر نگرفت.

وی با بیان اینکه این به کارگیری یک سال و اندی صورت گرفته است، یادآور شد: بسیاری از معوقات در فیش حقوقی پرداخت شده و عدد بالا رفته و به یک خبر جنجالی تبدیل شده است؛ برخی رسانه ها به عنوان مطالبه گری انقلابی پیش رفته اند و ما چون درگیر برنامه چهارم بودیم، سکوت کردیم اما چون سوالات زیادی پیش آمده بر اساس شئون جهاد تبیین باید پاسخ دهیم. در نقطه اولیه انتشار این خبر، نیت سیاسی وجود داشته و برای جنجال در حاشیه شورا بوده است. اینها مواردی نیست که در فضای رسانه پسندیده باشد.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه قانون تعارض منافع شورای ششم عطف به ما سبق نمی کند، یادآور شد: آنچه که مسلم است باید مجموعه اداری در بدو انجام، اگر اقدامی با یک بند مشکل پیدا می کرد جلوگیری انجام می‌داد و موانع باید اصلاح می شد؛ فیش حقوقی بحث سومی است که نقطه تمرکز ما نیست. باید بررسی شود که به کارگیری فرزند خانم معدنی‌پور چه مسئله ای دارد و پاسخگویی صورت بگیرد.

نادعلی گفت: هیچ یک از اقوام درجه یک بنده در شورا مشغول به کار نیست. باید ببینیم مُرِّ قانون چه می گوید؟ حرف ما این است که اگر قانون خلاف این را بگوید باید به ایشان اطلاع داده می شد، چون این روحیه را دارند که بپذیرند. بحث اداری و حقوقی قابل توضیح است و در خصوص قانون تعارض منافع نیز ایشان در بدو ورود اطلاع نداشته و باید به وی اطلاع داده می شد.

سخنگوی شورای شهر تهران در رابطه با قرارداد خود نیز خاطرنشان کرد: بنده قراردادی با خدمات اداری داشتم و قبل از اینکه عضو شورا شوم از سوی خدمات اداری شهر، مامور در شورا شدم و فقط از یک جا حقوق می‌گیرم.

وی ادامه داد: قبل از این دوره مدیریت شهری قرارداد بنده منعقد شده است؛ برخی می گویند از دو جا حقوق می گیرم و اصلا اینگونه نیست. به نظر من این موارد رنگ و بوی سیاسی دارد و ما نیز باید تببین کنیم.

 امروز معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای شهر تهران هم  با صدور اطلاعیه ای، توضیحاتی را درباره فیش حقوقی یکی از پرسنل شورا( دختر عضو شورای شهر تهران) ارائه کرد.

- مبلغ پرداختی موجود در فیش منتشر شده منطبق بر نظام پرداخت قانونی موجود در شهرداری تهران بوده و مبلغ خارج از قاعده‌ای در آن وجود ندارد؛ اساسا تمامی پرداختی‌ها توسط شرکت خدمات اداری شهر صورت می‌پذیرد و هیچ کدام از مدیران شورای اسلامی شهر تهران دخل و تصرفی در آن نمی‌توانند داشته باشند.

- اعضای شورا عموماً رئیس دفتر خود را از بین کارکنان یا مسئولان دفاتر قبلی انتخاب می‌کنند یا اگر فردی را معرفی کنند با آنها قرارداد به صورت موقت بسته خواهد شد، این قرارداد نیز به صورت موقت است و بعد از پایان دوران عضویت عضو شورا، رئیس دفتر نیز به صورت معمول، پایان کارش در شورا صادر خواهد شد و قراردادشان به اتمام می‌رسد.

- فیش منتشر شده حقوق ماهیانه فرد مورد نظر نیست، بلکه مبالغ معوقه‌ای در آن لحاظ شده است که مربوط به ماه‌های قبل است.

- میزان دریافتی فرد مورد اشاره تا پیش از اعمال قانون افزایش حقوق 57 درصدی پرسنل قراردادی، در ابتدای سال 1401 در حدود 11 میلیون تومان بوده که در سال جاری و اعمال افزایش دستمزد جدید قانونی، افزایش داشته و لذا هیچ گونه مبلغ خارج از عرف و قانون در فیش منتشر شده وجود ندارد. تحلیل دقیق فیش حقوقی منتشر شده را می‌توان با مقایسه دریافتی در ماه قبل ( آبان ماه) و ماه بعد( دی ماه) مقایسه کرد.