به گزارش اکوایران، آخرین اخبار از وضعیت بارندگی‌ها و بررسی وضعیت ایمنی جاده‌ها و تامین گاز شهرها در پی بارش برف در برخی استان‌ها نشان می‌دهد که 14 استان کشور در پی بارش برف نیاز به امداد داشته‌اند.

ایسنا نوشته است در پی بارش برف روز گذشته راه ارتباطی ۹۴ روستا در استان زنجان مسدود شده و تبریز نیز، میزبان بارش‌ها شد و اولین برف زمستانی را امروز تجربه کرد. رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان زنجان از کاهش دید همراه با پدیده مه‌گرفتگی در آزادراه زنجان - تبریز و محور ترانزیت زنجان - میانه خبر داده است.

همچنین سرهنگ احمد شیرانی - رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا - درخصوص ترافیک‌های پیرو بارش برف می‌گوید ترافیک در پنج محور مواصلاتی از جمله چالوس و هراز نیز نیمه‌سنگین است.

به گفته وی، طبق آخرین گزارش‌های دریافتی، درحال حاضر شاهد بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های البرز، تهران، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، مازندران، سمنان، زنجان، اصفهان، همدان، چهارمحال و بختیاری، قم، مرکزی، لرستان، کرمانشاه و کرمان هستیم. همچنین در برخی از محورهای استان‌های گیلان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد و بوشهر  نیز بارش باران گزارش شده است.

نجات 268 خودرو در برف و کولاک

همچنین ایسنا گزارش داده که ۲۶۸ خودرو گرفتار در برف و کولاک از صبح روز گذشته تا ظهر امروز (چهارشنبه تا پنجشنبه) توسط نیروهای هلال احمر رهاسازی شده‌ است.

بنابر اعلام پایگاه‌ اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، «در این مدت زمان، ۲۰ استان کشور متاثر از شرایط جوی بود که ۱۴ استان کشور نیاز به خدمات امدادی پیدا کردند. در این مدت زمان امدادرسانی به ۳۷ شهرستان، شامل ۴۰ منطقه، ۲۸ محور و ۱۲ شهر در قالب چندین مورد عملیات جوی انجام شد.»

مهدی ولی‌پور اعلام کرده که تا این لحظه به دست‌کم دو هزار و ۶۴ نفر امدادرسانی شده است.

به گفته وی، با کمک امدادگران جمعیت هلال‌احمر، ۱۹۱ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند و یک نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شد. در مجموع، ۲۱۱ تیم عملیاتی شامل ۷۸۳ امدادگر در این مدت زمان و در عملیات نجات شرکت کرده‌اند.