به گزارش اکوایران، بارندگی‌های امروز (پنجشنبه - 15 دی) اندکی از حجم آلاینده‌های هوا را کم کرد و شاخص کیفیت هوا تا به این لحظه، 125 و در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و در شبانه‌روز گذشته عدد 160 یعنی وضعیت ناسالم را تجربه کرده است.

از پنجشنبه گذشته تا امروز، با احتساب تغییر هوا پس از بارندگی صبح پنجشنبه، تهران دو روز هوای ناسالم برای گروه حساس و پنج روز هوای ناسالم برای تمام گروه‌ها را پشت سر گذاشته است؛ وضعیتی که در برخی ایستگاه‌های تهران به مرز هشدار بنفش و شرایط بسیار ناسالم رسید.

تعداد روزهای خطرناک و بسیار ناسالم امسال - تا به امروز (پنجشنبه، 15 دی) - دو روز، تعداد روزهای ناسالم 23 روز، ناسالم برای گروه حساس 114 روز، قابل قبول 148 روز و تعداد روزهای پاک پایتخت هم تنها دو روز بوده و از این حیث پایتخت‌نشینان یکی از بدترین سال‌های عمرشان را سپری می‌کنند. مشابه این وضعیت در بسیاری از کلانشهرها و مناطق دیگر کشور هم تجربه شده و در برخی شهرها مانند اراک و قزوین بعضا وضع بدتری حاکم بوده است.

با وجود اینکه صبح امروز‌ تهران سفیدپوش و گاه بارانی شد، اما همچنان رخت چرکین آلاینده‌ها بر فراز آسمان رخ‌نمایی می‌کند؛ گویی که قصد دل‌کندن از ریه‌های خسته تهران را تا پایان فصل سرما ندارد.

در این شرایط توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.