به گزارش اکوایران، در پی آلودگی هوای تهران و تداوم تعطیلی‌ها، عابد ملکی - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران - اعلام کرد: با توجه به تشدید آلودگی و استمرار پایداری هوا در تهران کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران امروز - سه‌شنبه - تشکیل جلسه داد که مقرر شد فردا (چهارشنبه، سی‌ام آذر) کلیه مقاطع تحصیلی مدارس استان تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس غیرحضوری فعالیت کنند و دانشگاه‌ها نیز در تمامی استان تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس کلاس‌هایشان به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

به گفته او، مهدهای کودک تهران نیز به‌جز در شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس، فردا تعطیل هستند و فروش طرح ترافیک به صورت روزانه از سوی شهرداری تهران متوقف و ممنوع است. همچنین فعالیت کارخانجات تولید بتن، آسفالت و شن و ماسه برای فردا ممنوع است.

ملکی تاکید کرد: شهروندان از ترددهای غیرضرور خودداری کنند و در صورت لزوم از ماسک مناسب N95 استفاده کنند. همچنین روسای ادارات با مرخصی مادران دارای فرزند دانش‌آموز موافقت کنند.

با احتساب فردا، دو هفته است که مهدهای کودک، مدارس و دانشگاه‌های تهران به صورت پیوسته تعطیل (غیرحضوری) هستند و برخی شهرها و استان‌های دیگر از جمله استان‌های البرز و اصفهان و شهر اراک نیز درگیری مشابهی با تشدید آلودگی هوا داشته و دارند.