به گزارش اکوایران، با ادامه تشدید آلودگی هوا و استمرار پایداری هوا بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، مدارس استان تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس برای روزهای ۲۷ ، ۲۸ و ۲۹ آذر به صورت غیرحضوری خواهند بود.

معاون استاندار تهران با اعلام این خبر به ایسنا گفته طی این روزهای فروش روزانه طرح ترافیک متوقف خواهد بود و به وزارت کشور نیز پیشنهاد شده ساعت کاری ادارات به میزان دو ساعت کاهش یابد که در صورت تأیید، ابلاغ خواهد شد.

با توجه به وضعیت پایداری آلودگی شدید هوای تهران، شهرآورد پایتخت میان تیم‌های استقلال و پرسپولیس نیز ممکن است لغو شود.

همچنین خبرگزاری فارس اعلام کرده که دانشگاه‌های تهران نیز تا روز سه‌شنبه (29 آذر) تعطیل خواهند بود.

مدارس تهران و البرز از ابتدای هفته گذشته تعطیل شده‌اند و هرچند اعلام می‌شود که کلاس‌ها به صورت غیرحضوری دایر خواهند بود، اما ادامه این وضعیت مشکلاتی را برای آموزش دانش‌آموزان به بار می‌آورد. این میزان تعطیلی بر اثر پایداری آلودگی هوا، کم‌سابقه است.

متوسط شاخص کیفیت هوای تهران امروز (شنبه، 26 آذر) عدد 156 را نشان می‌دهد و هوای پایتخت همچون روزهای گذشته در وضعیت قرمز و ناسالم قرار دارد.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و پیش‌یابی مدل‌های عددی وضعیت جوی استان طی امروز تا صبح فردا (۲۶ تا ۲۷ آذر) آسمان کمی ابری تا نیمه‌ابری و در مناطق پرتردد شهری با توجه به پایداری نسبی جو و عدم وزش باد قابل ملاحظه شرایط ادامه انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌ها و به‌دنبال آن کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس گزارش مهر، از بعد از ظهر امروز کاهش تدریجی آلودگی و افزایش کیفیت هوا و از صبح یکشنبه تا اواخر هفته جاری روند افزایش تدریجی آلاینده‌های جوی در شهر تهران مناطق غربی جنوبی و مرکزی استان مورد انتظار است.

شاخص هوای تهران امروز شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱، وضعیت جوی این استان کمی ابری تا نیمه‌ابری، افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا، بارش‌های پراکنده و بارش برف در ارتفاعات و افزایش دما را نشان می‌دهد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۷- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران امروز شنبه (۲۶ آذر) ابری با احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.