نسترن رفیعی: سهم مناطق غربی تهران از معاملات مسکن قابل توجه است. سال‌هاست منطقه ۵ رکورد پرفروش ترین منطقه را به خود اختصاص داده است.

از معروف‌ترین محله‌های غرب تهران می‌توان به پونک، صادقیه، شهرک اکباتان، سعادت آباد(شمال غرب تهران) و جنت آباد اشاره کرد.

یک مشاور املاک در غرب تهران به اکوایران می‌گوید، بازار مسکن در ماه اخیر در رکود به سر می‌برد و با توجه به وضعیت دلار هیچ پیش‌بینی از معاملات ماه جاری نمی‌توان داشت.

به گفته این مشاور املاک، تقاضا هم‌اکنون در این منطقه وجود دارد اما عرضه کم شده و این وضعیت به نوسانات بازار ارز وابسته است چرا که افزایش قیمت دلار، قیمت مسکن را هم فزاینده کرده و این چسبندگی بازار مسکن را به حالت رکود درآورده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد فایل‌های فروش خانه در غرب تهران نسبت به سایر مناطق کمتر به چشم می‌خورد گفت، علیرغم وجود خریدار در این منطقه، تعداد فروشندگان کم است و مشتریان برای انتخاب از بین این تعداد کم دچار تعلل شده‌اند و هردو هم فروشندگان و هم متقاضیان خرید ملک نمی‌دانند چه تصمیمی بگیرند.

بر اساس بررسی فایل‌های مشاوران املاک در غرب تهران، برای خرید یک خانه 50 تا 60 متری تقریبا نوساز در غرب تهران، به بودجه‌ای حداقل 3 میلیارد تومانی نیاز است. 

البته در این منطقه، واحدهای کوچک‌متراژ زیر 3 میلیارد تومانی هم وجود دارد اما قدمت بنا ممکن است بالای 15 سال یا فاقد برخی ویژگی‌ها باشند.

یک آپارتمان در اکباتان با متراژ 57 مترمربع و قدمتی 4 ساله و با دارا بودن امکاناتی همچون، آسانسور و پارکینگ و انباری با قیمت پیشنهادی 4 میلیارد تومان در سایت‌های‌ عرضه مسکن به فروش می‌رسد.

6565653