نسترن رفیعی: اگر نقدینگی شما برای خرید آپارتمان در شرق تهران کم تر از 2 میلیارد است و دوست دارید ساکن محله نارمک هم باشد باید خرید خانه نوساز یا آپارتمانی با عمر بنای زیر 10 سال با امکانات معمول را فراموش کنید. بررسی فایل‌های فروش نشان می دهد، خانه‌های کم‌متراژ و زیر 2 میلیارد تومان در محله نارمک تهران، دست کم 20 سال قدمت داشتند.

فایل‌های عرضه شده در سایت ایران‌فایل (سایت عرضه فایل فروش و اجاره آپارتمان ) نشان می‌دهد، اکثر فایل‌های موجود در اواخر آبان‌ماه، از متوسط قیمت ملک‌های مشابه منطقه پایین‌تر است.

البته تعدادی فایل‌ بالاتر از قیمت منطقه هم وجود دارد؛ برای مثال، قیمت یک خانه 40 متری و 11 ساله در نارمک، 2 میلیارد و 200 میلیون اعلام شده است. هر مترمربع این خانه 55 میلیون تومان و بالاتر از متوسط قیمت منطقه (49 میلیون تومان) به فروش می‌رسد.خریداران خانه‌های ریزمتراژ در محله نارمک، باید از برخی امکانات همچون عمر بالا بنا و نبود آسانسور، پارکینگ و انباری چشم‌پوشی کند.

در این میان خانه‌هایی با متراژ کم و با عمری 6 ساله هم به چشم می‌خورد. خانه‌ای با متراژ 44 مترمربع که قیمت پیشنهادی فروش آن نسبت به ملک‌های مشابه منطقه، مناسب‌تر است و  قیمت فروش آن 2 میلیارد و 200 میلیون در نظر گرفته شده است.

قیمت پیشنهادی یک خانه‌ 34 متری با قدمت 8 سال در محله نارمک، 1 میلیارد و 700 میلیون در نظر گرفته شده است؛ در حالی که می‌توان با بودجه‌ای نزدیک به این هزینه، یک خانه 44 متری  ولی با 23 سال سن خریداری کرد.

در مجموع و بر اساس بررسی ما، خریداران خانه‌هایی با متراژ 40 تا 50 مترمربع در محله نارمک، باید حداقل 1 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه کنند.

یک مشاور املاک در نارمک به اکوایران می‌گوید، این محله مناسب سکونت است و همچنین بازار مسکن آن از لحاظ سرمایه‌گذاری و خرید و فروش موقعیت خوبی دارد؛ اما هم‌اکنون فروشندگان خانه‌ در محله نارمک در انتظار بالا رفتن قیمت مسکن هستند و از تعداد فروشندگان واقعی کاسته شده است.

نارمک