علی اصغر قائمی درخصوص احتمال ایجاد یک خط تراموا در تهران  به اکو ایران گفت :‌ تراموا، مونوریل ،اسب پرنده و هر مد حمل و نقلی که بنا باشد در تهران ارائه خدمت بدهد گام اول آن این است که مطالعات جامع وجود داشته باشد و به تصویب شورای عالی ترافیک برسد و سپس مصوب شورای شهر را بگیرد.

وی ادامه داد :‌ممکن است افراد علاقمندی هایی داشته باشند همان طور که در زمان آقای احمدی نژاد در دوره ای که شهردار تهران بود به شدت به مونوریل علاقمند بود ولی چون مونوریل مصوبه قانونی نداشت حتی مستحدثاتی که به صورت اولیه اجرا شده بود جمع آوری شد.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد : حالا اگر شهردار تهران فکر می کنند یک مد حمل و نقلی جدیدی برای شهر تهران خوب است این مسیر  را طی کنند شورا هم آن را بررسی خواهد کرد .

روز گذشته شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه مترو نیز فعالیت ها را توسعه می بخشیم تا افق ۲۰ ساله را به پنج ساله تبدیل کنیم، به رسانه ها گفت: به دنبال این هستیم که از الگوهای متفاوت حمل و نقلی نیز استفاده کنیم؛ برنامه ریزی جدی برای استفاده از تراموا در شهر به عنوان ظرفیت پاک و الگوی پیشرفته ارائه خدمات انجام می دهیم و با این اقدام می‌توانیم دو سوم خدمات مترو را با تراموا ارائه دهیم و می توانیم با همان میزان سرمایه ۳.۵ برابر ظرفیت ایجاد کنیم. اقدامات در حال انجام است که یک خط آن اجرا شود.

پیش از این نیز نرجس سلیمانی عضو شورای شهر تهران با اشاره به ورود تهران به بحث تراموا گفت: بدنه اصلی حمل و نقل تهران بر محور خدمات‌رسانی اتوبوس، مترو و تاکسی است و عدم تناسب تعداد و فرسودگی آنها و همچنین عدم تکمیل طرح جامعه مترو یکی از مشکلات سال‌های گذشته است. ستون حمل و نقل در تهران را مترو تشکیل می‌دهد و تا قبل از تکمیل آن ورود به حوزه دیگری از حمل و نقل مورد تأیید نیست.

عضو شورای شهر تهران گفت: بهترین پاسخ به حل مشکل حمل و نقل عمومی در تهران تکمیل کلیه خطوط مترو و کاهش زمان انتظار مسافر و رساندن آن به زمان ایده‌آل دو دقیقه است.