دو هفته پیش بود که شهردار تهران کلنگ ۱۰ هزار واحد از پروژه‌های قرارگاه مسکن شهرداری تهران در مناطق مختلف شهر را بر زمین شد . پروژه هایی که در مناطق مختلف شهر مانند مناطق 4، 1، 22 و 13 ساخته خواهند شد . همچنین کلنگ ساخت مسکن در منطقه نظامی ساصد در منطقه 13 هم برای ساخت مسکن به زمین زده شد . بعد از این مراسم اخباری مبنی براین هنوز برای این پروژه پروانه ساخت صادر نشده است منتشر شد . ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران هم بی آن که اشاره ای به پروژه ای کند  در تذکری در صحن شورا این ابهام را مطرح کرد که آیا پروژه های مسکن شهرداری که کلنگ زنی می شوند پروانه ساخت دارند ؟

امانی در تذکرش با بیان اینکه جزء اصول اول شهرسازی صدور پروانه است، گفت: من از شهرداری تهران خواهش می‌کنم پروانه‌های کلنگ زنی‌هایی که در ارتباط با ساخت مسکن تاکنون انجام گرفته برای شورا بفرستند. مگر می‌شود ما برای مسکن کلنگ‌زنی کنیم اما پروانه صادر نکرده باشیم! این موارد از اصول اولیه است. الان برخی از نیروهای شهرداری می‌گویند اگر در جایی 2 هزار یا 10 هزار مسکن بسازیم، هیچ‌کدام شان پروانه ندارند. اصلاً متقاضی هم معلوم نیست کیست! در یکی از جلسات عرض کردم که ما موافق هستیم که شهرداری به طرح ملی مسکن کمک کند. حتماً موافقیم که پروانه را صادر کند و هزینه آن را در مطالبات بین خودش و دولت حساب کند. اما می گوییم اصول اولیه شهرسازی در این مسئله مهم رعایت شود. اطلاعاتی که ما داریم حکایت از آن دارد که این اصول رعایت نشده است.

اما علیرضا زاکانی شهردار تهران به اکوایران گفت :همه پروژه هایی که کلنگ زنی می شود پروانه ساخت دارد . او در پاسخ به این پرسش که آیا پروانه برای این پروژه ها صادر شده یا در روند صادر شدن است گفت : بدون استثنا برای همه پروژه هایی که کلنگ زنی شده است پروانه صادر شده و قبل از هر کلنگ زنی این اتفاق افتاده است .

زاکانی ادامه داد :‌در حوزه ساخت مسکن 340 هزار واحد تفاهم کرده این اما تاکنون اعلام نکردیم که 340 هزار واحد را می خواهیم آغاز کنیم ، هر تعدادی که پروانه اش صادر شده است کلنگ زنی کرده ایم در این رابطه بسیار هم دقیق هستیم در جلسه درآمدی که به تازگی داشتیم ، از متصدی این حوزه در شهرسازی پرسیدم که این پروژه های پروانه دارد یا نه که همگی دارای پروانه بود . ما کلنگ زنی سرکاری نداریم و همه  کلنگ زنی ها بعد از صدور پروانه است .

به گزارش اکوایران ،عضو شورای شهر تهران درخواست کرده پروانه های صادر شده به شورا ارسال شود و شهردار تهران هم مدعی است همه پروژه ها پروانه دارد باید دید آیا پروانه این کلنگ زنی ها دست کم برای اعضای شورای شهر تهران شفاف سازی می شود ؟