به گزارش اکوایران،امروز بحث اصلی گفت و گوهای حاشیه شورای شهر تهران موضوع زباله و مخازن جمع آوری زباله بود . شهردار تهران برای دومین بار در هفته ای که گذشت درباره جمع آوری مخازن زباله در برخی از نقاط شهری توضیح داد .

علیرضا زاکانی  درحاشیه شورای شهر تهران به رسانه ها گفت: جمع آوری مخازن موقت است و به این دلیل انجام شده که آشوب گران از مخازن و زباله های موجود در آنها استفاده کرده و راه بندان ایجاد می کردند؛ لذا مخازن معابر اصلی که ممکن بود مورد سوء استفاده باشد، موقتا جمع آوری شد. کل آن جایگزین شده و در آینده تمهیدی خواهیم داشت و جمع آوری پسماند از شرایط فعلی خارج خواهد شد.

مهدی چمران  رییس شورای شهر تهران هم در ابتدای جلسه شورای شهر تهران به خبرنگاران در خصوص جمع آوری مخازن زباله در سطح شهر بر اثر آتش‌سوزی و ایجاد خسارت در جریانات اخیر گفت: تهیه مجدد این مخازن زمان می‌برد؛ هرچند هزینه هر مخزن نیز ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است. وقتی این مخازن آتش زده می‌شود، چاره‌ای جز جمع آوری نیست.

773

چمران گفت: این جمع آوری مخازن در تمام مناطق شهر نیست و تنها در برخی نقاط است. برنامه‌ریزی برای شیوه جدید جمع‌آوری زباله انجام شده که البته این اقدام ارتباطی با جریانات اخیر ندارد و در آینده جزئیات آن اعلام خواهد شد.

77

رقمی که رییس شورای شهر تهران به عنوان قیمت این مخازن اعلام کرده بود واکنش برخی از کاربران فضای مجازی را در پی داشت . آنها آگهی های فروش این مخازن را که رقم 4 میلیونی را اعلام کرده منتشر کرده اند .

333

بهروز شیخ رودی معاون محاسبات و پایش عملکرد شورای پنجم هم به این نوع قیمت گذاری واکنش نشان داده و درتوییترش نوشته است که  وقتی رییس شورای شهر تهران با سابقه 15 سال حضور در شورا قیمت سطل زباله را 4 برابر می گوید ،پیمانکاران آن را چند برابر فاکتور می کنند ؟! این نشانه ای غیر قابل انکار در اداره گران و بی کیفیت شهر تهران است .

untitled

اعلام قیمت مخازن چند برابر قیمت واقعی باعث شد که شرکت های فروش مخازن چند ساعت بعد قیمت ها را حذف کنند .

untitled

یکی از کارکنان بازنشسته شهرداری می گوید معمولا قیمت خرید این مخازن از سوی شهرداری بیش از قیمت بازار است زیرا این مخازن به صورت غیر نقدی و تعهدی خریداری می شود . به نظر می رسد قیمتی که شهرداری برای خرید این سطل های زباله می پردازد باید نزدیک به 6 میلیون تومان باشد.