به گزارش اکو ایران ، استانداری تهران امروز از شناور سازی دو ساعته فعالیت ادارات شهر تهران در مهرماه  خبر داد .‌محسن منصوری با اشاره به هماهنگی صورت گرفته با معاون اول رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور برای کاهش پیک ترافیکی مهرماه گفت: برای کاهش پیک ترافیکی مهرماه مقرر شد شروع کار ادارات و سازمان‌های شهر تهران از ساعت ۷ تا ۹ صبح به صورت شناور در نظر گرفته شده و مطابق این مصوبه تغییری در میزان حضور کارمندان در طول روز مطابق ضوابط و مقررات در محل کار ایجاد نخواهد شد و متناسب با ساعت ورود کارمندان به‌صورت شناور در محل کار، ساعت پایان کار در همان روز به صورت شناور تعیین می‌شود.

وی افزود: ساعت شروع خدمات‌رسانی بانک‌ها ساعت ۷ صبح و زمان حضور کارمندان در بانک ساعت ۶:۳۰ است. ساعت فعالیت شیفت صبح مقاطع متوسطه ۷:۳۰ و مقاطع ابتدایی شهر تهران ۸:۳۰ در نظر گرفته شد. ساعت شروع به کار شیفت صبح کارخانجات و کارگاه‌ها ۶ صبح تعیین شده که متناسب با آن سایر شیفت‌های کاری کارخانجات و کارگاه‌ها انجام می‌شود.

به گفته استاندار تهران  هر‌گونه تردد، تخلیه و بارگیری کامیونت و کامیون از ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح ممنوع است و پلیس راهور نسبت به اجرای طرح تشدید، برخورد و اعمال قانون با متخلفین توقف‌های غیرمجاز و سد معبر اقدام می‌کند. مقرر شد تا فرمانداران استان نسبت به پیگیری و ساماندهی سرویس مدارس در قالب کارگروه ماده ۱۸ و با هماهنگی ادارات کل آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های متولی اقدام کنند.

این مصوبات برای مهرماه اعمال و بازخورد آن مبنای تصمیمات بعدی خواهد بود.

به جز تعییرات ساعت کاری شهرداری تهران هم برای کنترل ترافیک مهر برنامه ریزی هایی انجام داده است ،‌مهدی گلشنی ، مدیر کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران  اعلام کرد که مدت اجرای طرح ترافیک نیز تا ساعت ۱۸ افزایش خواهد یافت و دورکاری ۲۰ درصدی کارمندان نیز تصویب شد و ساعت کار کارخانجات نیز تغییر خواهد کرد.

پوریا علیمردانی، مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران هم  با اشاره به پیش‌بینی ترافیک شدید در هفته دوم مهرماه به اطلاع‌رسانی راهکارهای کنترل ترافیک از سوی رسانه‌ها و ضرورت همکاری و همراهی شهروندان تاکید کرد و گفت: تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و هدایت سفرهای غیرضروریِ خود به بعد از ساعات اوج ترافیک، ضروری است و شهروندان باید برای وضعیت ترافیک فوق‌العاده مهرماه خود را آماده و همکاری کنند و تا جایی که امکان دارد از وسایل حمل و نقل عمومی، دوچرخه و پیاده‌روی استفاده کنند.

رضا پزشک‌پور، معاون طرح و برنامه ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران و نماینده ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران نیز در این جلسه از اختصاص دو خط ویژه در دو مرکز شقایق و چمران برای پذیرش تاکسی‌های سرویس مدارس خبر داد و گفت: در سایر مراکز معاینه فنی نیز سرویس‌های مدارس می‌توانند با ارائه معرفی‌نامه از طریق صف‌های مراجعات مجدد، با سهولت و سرعت کار پذیرش خود را انجام دهند.

وی به انجام تبلیغات محیطی در مراکز معاینه فنی اشاره کرد و ادامه داد: بنرهایی درباره ضرورت انجام معاینه فنی برای سرویس‌های مدارس منتشر شده و همچنین درباره اهمیت این موضوع در رسانه‌های مختلف اطلاع رسانی شده و کارشناسان و مدیران ستاد به انجام مصاحبه و ارائه گزارش پرداخته‌اند.

نماینده ستاد معاینه فنی از مسئولان آموزش و پرورش تهران درخواست کرد تا رانندگان سرویس‌های مدارس را برای دریافت معاینه فنی برتر الزام و تشویق کنند و هم‌چنین پیشنهاد کرد تا با توجه به اهمیت ایمنی در سرویس مدارس، رتبه معاینه فنی صادره روی برچسب‌های سرویس مدارس درج شود.

پزشک‌پور همچنین با تأکید بر کنترل مضاعف خودروهای سرویس مدارس، تصریح کرد: علاوه بر مواردی که هنگام ارائه گواهی معاینه فنی به خودروهای معمولی، کنترل می‌شود، سرویس مدارس از جهات دیگری مثل وضعیت سیستم گرمایشی و سرمایشی، لاستیک‌ها، کمربند ایمنی و ... مورد بررسی قرار می‌گیرند و چک‌لیستی با بیش از ۲۰ گزینه در این خصوص تدوین شده است.

وی یادآوری کرد که پذیرش تاکسی‌ها در مراکز معاینه فنی در مراجعه اول به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

محمد خوشامدی نماینده شرکت کنترل ترافیک نیز در این جلسه از فعال‌سازی ۹۳ درصد از دوربین‌های نظارتی و ۸۰ درصد از دوربین‌های ثبت تخلف و بهینه‌سازی چراغ‌های راهنمایی ۱۱۰ تقاطع خبر داد و گفت تابلوهای خبری به اطلاع‌رسانی درباره وضعیت ترافیک روزانه و پیام‌های ترافیکی خواهند پرداخت و نقشه وضعیت ترافیکی نیز به‌صورت آنلاین در دسترس شهروندان خواهد بود.

وی از اجرای سنجش سرعت متوسط خودروها در بزرگراه‌ها و معابر تهران در آینده نزدیک خبر داد.

مهدی هاشمی نماینده شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز در این جلسه از بکارگیری اتوبوس مدرسه به عنوان سرویس مدارس خبر داد و گفت: در برخی خطوط و مسیرهایی که بیشترین ازدحام دانش‌آموزی یا دانشجویی وجود دارد، اتوبوس‌ها در نزدیکی مدارس و دانشگاه‌ها توقف خواهند داشت و سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها در این مسیرها در ساعات تردد دانش‌آموزان، کاهش پیدا خواهد کرد.

وی نسبت به کنترل دستی چراغ‌های راهنمایی توسط پلیس راهور در برخی تقاطع‌هایی که در مسیر اتوبوس‌های تندرو هستند انتقاد کرد و ادامه داد: این امر باعث ازدحام اتوبوس‌ها و معطلی بیش از حد شهروندان و کاهش انگیزه آنان در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می‌شود و علاوه بر بی‌نظمی در مسیرهای ویژه اتوبوس، ترافیک را به معابر دیگر شهر هدایت می‌کند.

نماینده شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به اضافه شدن ۲۰ دستگاه ون به سرویس معلولین، گفت: معلولین می‌توانند از طریق شماره تلفن ۶۳۰۵ از خدمات ویژه شرکت واحد استفاده کنند.