به گزارش اکوایران، در انتهای هفته گذشته، طلای جهانی به بالای مرز حساس هزار و 900 دلاری نفوذ کرد تا انتظارات افزایشی در میان معامله‌گران بازار سکه داخلی تقویت شود.

با توجه به رشد انتهای هفته اونس طلا، ارزش ذاتی سکه امامی به نزدیک مرز 19 میلیون تومان رسیده است. در واقع در شرایط کنونی قیمت سکه از لحاظ بنیادی، ظرفیت دارد که نقطه کف خود را محدوده 19 میلیون تومان تعریف کند. 

در این میان، برخی فعالان با توجه به رشد انتهای هفته اونس طلا، انتظار دارند که فلز گرانبهای داخلی در ابتدای هفته رکورد تازه‌ای را به ثبت برساند و به بالای مرز 22 میلیون تومانی برود. سکه در انتهای هفته گذشته با طلایی که در کانال هزار و 900 دلار نبود، بالای کانال 21 میلیون تومان به فروش رفته بود.

در حالی که برخی فعالان انتظار رشد سکه امامی را دارند، دسته دیگری معتقدند که دلار در ابتدای هفته روند افزایشی نخواهد داشت و همین موضوع موجب خواهد شد که فلز گرانبهای داخلی رشد خاصی را در روز شنبه تجربه نکند.

در کنار این انتظار، در صورت استقبال از حراج ربع سکه - که امروز اوراق آن در بورس کالا عرضه می‌شود - بخشی از تقاضا وارد بازار نخواهد شد و می‌تواند قیمت سکه را در مسیر صعودی قرار دهد.