به گزارش اکوایران، تحلیلگران فنی باور دارند در صورتی که دلار زیر مرز 40 هزار تومانی تثبیت شود، میزان فروش در بازار ارز بالا خواهد رفت. برخی فعالان هم معتقدند معامله‌گران برای جلوگیری از فشار فروش، به مرور ممکن است از ابتدای هفته بار دیگر در موقعیت خرید قرار بگیرند.

شماری از بازیگران ارزی عنوان می‌کردند که روز جمعه در بازار پشت‌خطی به مقداری میزان خرید بالا رفته بود. با این حال، ممکن است بازارساز در ابتدای هفته سطح عرضه خود را بالا ببرد و قدرت خود را یکبار دیگر به معامله‌گران دیکته کند. در واقع ممکن است تحرکات پشت‌خطی معامله‌گران در ابتدای هفته توسط بازارساز خنثی شود.

همچنین برخی فعالان باور دارند که نوسان‌گیران از قدرت بازارساز اطلاع دارند و به دنبال فروش ارز خود در بالاترین قیمت ممکن هستند و به همین دلیل نیز در بازار پشت‌خطی فعال شده‌اند.

هفته گذشته اغلب معامله‌گران تمایل بیشتری به فروش داشتند و دلار از سقف تاریخی به مرور فاصله بیشتری گرفت. در هفته جاری، بازار می‌تواند با ادامه افت قیمت، زمینه‌ساز تغییر معنادار انتظارات شماری از معامله‌گران شود. با این حال برخی از معامله‌گران به دنبال این هستند که بازار در هفته جاری کف قیمت خود را تجربه کند.