به گزارش اکوایران، به دنبال انتصاب رئیس جدید بانک مرکزی، روز شنبه فشار فروش در بازار زیاد شد و یکی از کاهشی‌ترین روزهای دلار در سه ماه گذشته رقم خورد. با این حال، روز یکشنبه بخشی از معامله‌گران تصور کردند قیمت دلار به کف رسیده است و با خریدهای خود مانع از افت بیشتر قیمت اسکناس آمریکایی شدند.

روز دوشنبه اما زور افزایشی‌ها و کاهشی‌های بازار دلار به هم نچربید تا اسکناس آمریکایی یک روز کم‌نوسان را تجربه کند و بازار به تعادل نسبی برسد.

در این میان، برخی معامله‌گران باور دارند که بازار در روز جاری می‌تواند نسبت به اظهارات اولیانوف - نماینده روسیه در سازمان‌‌های بین‌‌المللی در وین - در مسیر نزولی قرار بگیرد. میخائیل اولیانوف روز دوشنبه در توئیتی نوشته بود: «اخیراً ایران چندین‌بار آمادگی خود را برای به نتیجه رساندن مذاکرات وین درخصوص بازگرداندن برجام تایید و به‌درستی اعلام کرد که توپ در زمین غرب است.»

از نگاه برخی فعالان این اظهارات به معنای این بود که ایران آماده بازگشت به مذاکرات هسته‌ای است و ممکن است بار دیگر مذاکرات از سر گرفته شود و به نتیجه برسد. این انتظارات می‌تواند حداقل میزان خریدها در بازار ارز را کاهش دهد. با این حال، بخش دیگری از فعالان باور دارند تا زمانی که اتفاق عملی خاصی رخ ندهد، بازار دیگر اظهارنظرها را چندان جدی نخواهد گرفت.