به گزارش اکوایران، فرمانده انتظامی تهران بزرگ صبح شنبه (10 دی) از دستگیری ۱۱۹ اخلاگر ارزی و کشف ۴۴۵ هزار واحد ارزی خبر داده و گفته «طرح برخورد با اخلالگران نظام ارزی» با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت. او گفته این اقدامات با هماهنگی با بانک مرکزی در حال اجراست.

سردار حسین رحیمی در نشست خبری خود در تشریح اقدامات پلیس در برخورد با اخلالگران نظام ارزی گفته «پلیس با هماهنگی بانک مرکزی اقداماتی را در حوزه کنترل قیمت بازار و برخورد با سودجویان طلا و ارز، هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی، آغاز کرده است.»

بر اساس گزارش ایسنا، رحیمی خبر داده که در همین راستا طی دو سه روز گذشته بنا به درخواست مسئولان بانک مرکزی اقدامات عملیاتی برای «مقابله با اخلالگران نظام ارزی» انجام شده و این عملیات حتی در روز گذشته (جمعه) هم ادامه یافته است. این مقام پلیس گفته همین اقدامات موجب کاهش سه هزار تومانی قیمت ارز در بازار شده است.

به گفته وی، «این طرح در مناطق تجمع صرافی‌ها انجام شده و ۱۱۹ نفر که تعداد زیادی از آنها دارای سابقه بودند، دستگیر شده‌اند و از این افراد ۴۴۵ هزار واحد ارزی به ارزش حدود شش میلیارد تومان کشف شده است و ۲۰ نفر از آنها روانه زندان شده‌اند.»

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام اینکه «این طرح از امروز با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت»، عنوان کرده که «پلیس فتا نیز اقداماتی در این زمینه انجام داد و در این راستا ۶۷ کانال و صفحه در فضای مجازی شناسایی شد و ۲۰ نفر از مدیران کانال‌ها احضار شدند و پس از اخذ تعهد آزاد شدند و ۴۶ صفحه مجازی نیز حذف شده است»؛ صفحاتی که به گفته رحیمی، میلیون‌ها عضو و بازدیدکننده داشته‌اند.

به گزارش اکوایران، روز پنجشنبه (8 دی) نیز رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری ۹۶ دلال ارز در پایتخت و کشف و ضبط 118 هزار دلار از دلالان خبر داده بود.

روز جمعه نیز روابط عمومی وزارت اطلاعات با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «تعدادی از گردانندگان و سرشاخه‌های اصلی کانال‌ها، گروه‌ها و صفحات مجازی که درصدد قیمت‌گذاری جعلی ارز‌های خارجی، انجام معاملات فردایی و سوداگری بودند، مورد رصد اطلاعاتی قرار گرفتند و شناسایی و دستگیر شدند. در این راستا با اشراف اطلاعاتی کارشناسان این وزارتخانه ۱۱ نفر از عوامل موثر بر نوسانات غیرعادی بازار ارز در شبکه‌های اجتماعی با دستور مقام محترم قضایی بازداشت و روانه زندان شدند. همچنین شناسایی ۳۲۰ نفر از عوامل اصلی مرتبط با کانال‌ها و گروه‌های مجازی نیز انجام پذیرفته است که به‌زودی اقدامات لازم جهت برخورد با این عناصر مخرب بازار ارز صورت می‌گیرد.»